- Meddelanden
- 31 420
- Mottagna reaktioner
- 16 476
- Poäng
- 11 677
Det löser sig när du ringerFast de står ju inte med i betalplanen?
Det löser sig när du ringerFast de står ju inte med i betalplanen?
Du skulle inte betalat på hyresskulden då det kan räknas som ev gynnande av borgenär.hyresskuld är med i sanering.Men problemet är ju att jag betalade den, 6 dagar efter inledande
Hade avbetalning på två ggr, augusti och september. Missade julis hyra på grund av min mor dog.
Sen tänkte jag ju inte på att jag fått inledande och att allt skulle sluta betalas på. Ville ju som sagt inte stå med hyresskuld
varför har FK nollat mig då tro på deras sidor, utan vara med i förslaget
Ja jo jag har insett det nu, att det kan uppfattas så, men där och då tänkte jag inte alls på det, hade ju precis fått inledande och betalade bara ett par dagar efter. Men tänker de lika bra erkänna den missen till kfm när jag ringer för bekräftelse av betalplan än att det upptäcks senare av någon annan. Och att de kan förbi se detDu skulle inte betalat på hyresskulden då det kan räknas som ev gynnande av borgenär.
Kontakta din handläggare angående fsk-skulden.
Vad löser sig när han ringer?Det löser sig när du ringer
Behöver du ej vara. Jag betalde av 2-3 st skulder under inledande. Det sågs som positivt att lätta på skuldbördan om pengarna fanns så att säga. Det är däremot nu efter betalplan och laga kraft jag ej får gynna någon. Innan kör på.Ja jo jag har insett det nu, att det kan uppfattas så, men där och då tänkte jag inte alls på det, hade ju precis fått inledande och betalade bara ett par dagar efter. Men tänker de lika bra erkänna den missen till kfm när jag ringer för bekräftelse av betalplan än att det upptäcks senare av någon annan. Och att de kan förbi se det
Livrädd de ska skita dig nu pågrund av ett misstag :/
Att få med fk skuldenVad löser sig när han ringer?
Fast skulden låg ju hos ett inkasso på avbetalningsplan om två månader. Tänkte först med kanske bara godkänna rakt av, men det blir ju då att de får ytterligare pengar de inte ska ha?Jag hade bara godkänt betalplanen genom att väldigt enkelt säga att du godkänner den. Inte krångla till det. Prio på att få igenom skuldsaneringen och inte öppna en onödig utredning mot sig själv
Om FK skrivit av skulden eller inte vill vara med är det deras sak, du har haft med den i ansökan. Så här har inte du gjort några fel.
Vad gäller hyres-skulden är den redan betald och misstaget är gjort… Det skulle vara dumt att anmäla sig själv för gynnande av borgenär. Med 99% säkerhet är det ingen som bryr sig. Lagen säger att det måste innebära påtaglig fara för att en annan borgenärs rätt skall förringas avsevärt. Att få tillbaka pengarna och få den att ingå kan också bli svårt av den anledningen.
Att en hyresskuld betalas är inte att andra borgenärer blir av med avsevärt stora belopp i sammanhanget.
Väldigt liten chans dessutom att hyresvärden anmäler dig för gynnande av borgenär. Dom andra borgenärerna vet ju inte att du har betalat antar jag.
Ok, är det säkert gynnande bara är under skuldsanering inte under inledande?Behöver du ej vara. Jag betalde av 2-3 st skulder under inledande. Det sågs som positivt att lätta på skuldbördan om pengarna fanns så att säga. Det är däremot nu efter betalplan och laga kraft jag ej får gynna någon. Innan kör på.
Nej det är från och med inledandedatumet man är i skuldsanering så det är fel vad nu någon skrevOk, är det säkert gynnande bara är under skuldsanering inte under inledande?