Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Glädjande att borgenärerna faktiskt läser och kontrollerar ibland
Jo så kan det vara...men på 38 borgenärer blir det inte många kronor extra till skatteverket....å med förutsättning att jag MÅSTE och får jobba över i den mån jag gjort hittills så stämmer månadsinkomsten bra...så vi får väl se vad kfm räknar på i slutändan. Dröjer det innan beslut får jag ju beloppen för 2025 så då blir det inte stor skillnad

Jo så kan det vara...men på 38 borgenärer blir det inte många kronor extra till skatteverket....å med förutsättning att jag MÅSTE och får jobba över i den mån jag gjort hittills så stämmer månadsinkomsten bra...så vi får väl se vad kfm räknar på i slutändan. Dröjer det innan beslut får jag ju beloppen för 2025 så då blir det inte stor skillnad
Nej så kan det vara men det borde bli kring 70-75 k netto extra på skulderna totalt.

Det stämmer...han försökte få en skuld som va ca 200000 att bli 2 miljoner...kfm ansåg den felaktig och gick på det som låg för verkställighet. Inte hört något mer om ARS efter jag godkände betalplanen....men handläggaren förväntade sig att han skulle överklaga nån gång under processen.

Hos mig överklagade skurken sista dagen innan laga kraft. Sinnessjukt

Vad är statusen nu? Väntar på delgivningar?

Nu har betalplanen gått ut till borgenärerna som måste skriva på att dom fått den.

Dom flesta har gjort detta ganska omgående.

ARS har inte gjort det...

Nu har betalplanen gått ut till borgenärerna som måste skriva på att dom fått den.

Dom flesta har gjort detta ganska omgående.

ARS har inte gjort det...
Får Du information om varje som skriver på, eller är det nyfikenheten som behöver stillas genom att fråga handläggare ;)?

Får Du information om varje som skriver på, eller är det nyfikenheten som behöver stillas genom att fråga handläggare ;)?

Nej jag ringde en gång när tiden gick ut och frågade status. Då sa hon vilka som hade signerat.

Detta gjorde jag 3 veckor efter dom fick betalplan.

Från det att ett ev beslut om sanering kommer från kfm så gäller det sedan 21 dagar, från det datumet, tills det vinner laga kraft?

Från det att ett ev beslut om sanering kommer från kfm så gäller det sedan 21 dagar, från det datumet, tills det vinner laga kraft?

Officiellt är det 21 dagar ja.

Men du får nog räkna med att du är safe en månad senare.

Anledningen till detta är att vissa (som ARS) kan överklaga beslutet 23.55 dag 21.

Men eftersom KFM ligger back på sin posthantering/mailinkorg så kan det hända att den överklagan inte når "din profil" förrän en vecka senare.

Så skulle nog säga att det är rimligt att räkna med en månad innan du är safe men där borgenärerna måste överklaga senast 21 dagar från beslut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp