Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Nej, funkar inte riktigt så som Lån Utan Papper skriver.

Den lön du får i december redovisas på det årets deklaration.
Även om man har innestående lön så funkar det så.

T.ex om du börjar jobba hos någon den 1/6 men har en månads innestående, så betalas den ut i Juli som Julis lön.
Ibland har man dock ingen innestående lön utan om du börjar den 1/6 så får du lön den 1/6 men avvikelser görs på juli månads lön. Tex om man blir sjuk i Juni så dras det på Juli lönen.

Jag började jobba i mitten på maj 2020 på min nuvarande tjänst som jag har. I juni fick jag lön för dom dagarna jag jobbade i maj och OB. Det blev inte många tusen kan jag säga. Men lönen jag fick i juli var över 30 tusen efter skatt för då hade jag jobbat hela juni och fått ob för juni. Jag fick ingen lön i maj för att jag jobbade maj månad.

Kan inte juridiska personer delges genom förfarandet "särskild delgivning"? Dvs, om inget svar fås så antas de vara delgivna efter två veckor, eller?

I övrigt verkar fogdens "Delgivningshandbok" finnas tillgänglig öppet på internet, https://kronofogden.se/download/18.13245aab1811f80c6b3350/1717482118150/Delgivningshandboken.pdf kanske står något vettigt i den.
Hade 2 borgenärer som inte skrev under. Då var processen så. Delgivning - Delgivningspåminnelse - Delgivningspåminnelse igen - Särskild delgivning - Vet inte om dom skrev under eller inte på sista steget (tror inte det). Men handläggaren sa att skriver dom inte under särskild delgivning så kommer dom räknas som delgivna och det går till beslut ändå.

Jag började jobba i mitten på maj 2020 på min nuvarande tjänst som jag har. I juni fick jag lön för dom dagarna jag jobbade i maj och OB. Det blev inte många tusen kan jag säga. Men lönen jag fick i juli var över 30 tusen efter skatt för då hade jag jobbat hela juni och fått ob för juni. Jag fick ingen lön i maj för att jag jobbade maj månad.
Precis, detta är innestående lön. Du får lön och ändringar månaden efter du jobbat.

Gällande tvisten så är det absolut en anledning till avslag. Jag hade en eventuell tvist som inte längre existerar som togs upp som anledning till skälighet i ett beslut.

Även om han inte har rätt till pengarna så kanske det bara är att godkänna så man kan komma igång.
Någonstans borde det ju dock vara ett bedrägeri, men vem fasiken anmäler det?
Fick i fredags veta att min överklagan inte godkändes. Oklart varför, tingsrätten ger inte mycket klarhet tyvärr.

Fick i fredags veta att min överklagan inte godkändes. Oklart varför, tingsrätten ger inte mycket klarhet tyvärr.
Du bör få en motivering men den är troligen detsamma som på det första avslaget.

Du bör få en motivering men den är troligen detsamma som på det första avslaget.
Nej, det var väldigt märkligt formulerat.

Man skriver ”Han har gjort vad han kunnat för att påverka sina boendekostnader.”
Och ”Det finns ingen tvistig fordran längre”.

Och ovan var anledningen till avslag pga skäligheten från KFM.

Så även om man skriver att jag gjort vad jag kunnat så håller man ändå med KFM vilket blir märkligt.

Finns ett telefonnummer att ringa. Kanske borde göra det för att få en tydligare förklaring. Alternativt kontakta jurist som kanske kan tolka beslutet då jag inte förstår hur man kan komma fram till ovan och ändå hålla med kfm kring skäligheten.

Nej, det var väldigt märkligt formulerat.

Man skriver ”Han har gjort vad han kunnat för att påverka sina boendekostnader.”
Och ”Det finns ingen tvistig fordran längre”.

Och ovan var anledningen till avslag pga skäligheten från KFM.

Så även om man skriver att jag gjort vad jag kunnat så håller man ändå med KFM vilket blir märkligt.

Finns ett telefonnummer att ringa. Kanske borde göra det för att få en tydligare förklaring. Alternativt kontakta jurist som kanske kan tolka beslutet då jag inte förstår hur man kan komma fram till ovan och ändå hålla med kfm kring skäligheten.
Då är det något annat i skäligheten som de anser brister.

Då är det något annat i skäligheten som de anser brister.
Frågan är vad då det var just boende/boendekostnad samt en tvist. Något nytt som skälighet uppger man inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp