Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Nej, funkar inte riktigt så som Lån Utan Papper skriver.

Den lön du får i december redovisas på det årets deklaration.
Även om man har innestående lön så funkar det så.

T.ex om du börjar jobba hos någon den 1/6 men har en månads innestående, så betalas den ut i Juli som Julis lön.
Ibland har man dock ingen innestående lön utan om du börjar den 1/6 så får du lön den 1/6 men avvikelser görs på juli månads lön. Tex om man blir sjuk i Juni så dras det på Juli lönen.
Så funkar det inte alls. Betalas lönen från december ut i december så redovisas den på årets deklaration som kommer nästa år.

Betalas lönen från december ut i januari så redosivas den på nästa års deklaration nästnästa år.

Men som i mitt fall avslutas min skuldsanering mars 2025. Om jag tjänar säg 25000 brutto i slutet av detta året syns ju inte det förens när deklarationen för 2025 är klar. Får och gör borgenärer upplysningar efter skuldsaneringen är klar? Har för mig jag läst om fall där ex inkassobolag gjort upplysning direkt efter avklarad sanering.

Men som i mitt fall avslutas min skuldsanering mars 2025. Om jag tjänar säg 25000 brutto i slutet av detta året syns ju inte det förens när deklarationen för 2025 är klar. Får och gör borgenärer upplysningar efter skuldsaneringen är klar? Har för mig jag läst om fall där ex inkassobolag gjort upplysning direkt efter avklarad sanering.
Det kommer inte synas på upplysningen så det stämmer. På kreditupplysningen är du 100% säker hur mycket du än tjänar i år. Det kommer inte uppdateras förrän efter avslutad sanerning och efter sista betalning. Då är det för sent att överklaga av den orsaken.

Däremot om någon borgenär kollar dina löner hos skatteverket är det en annan femma. Den lönen du får nu i Oktober syns 15 November hos Skatteverket. Vet inte om någon borgenär jobbar så. Men om dom vill får dom enkelt reda på alla löner i år den vägen.

https://www.skatteverket.se/privat/...komstuppgifter.4.35c34f651660af3747c4df0.html

Här kan man logga in och se sina lönespecifikationer månad för månad om man trycker under utbetalare när man är inloggad. Dessa får också den som ringar och frågar tillgång till. Men jag tror faktiskt inte borgenärerna gör det. Dom nöjer sig nästan alltid med upplysning trots gamla uppgifter är min uppfattning.

Senast ändrad:
Så funkar det inte alls. Betalas lönen från december ut i december så redovisas den på årets deklaration som kommer nästa år.

Betalas lönen från december ut i januari så redosivas den på nästa års deklaration nästnästa år.
Spelar ingen roll när du tjänade in pengarna. Det är utbetalningsmånaden som räknas. Betalas lönen ut i December så är den med i deklarationen för det året.

Spelar ingen roll när du tjänade in pengarna. Det är utbetalningsmånaden som räknas. Betalas lönen ut i December så är den med i deklarationen för det året.
Det var ju det jag skrev

Uppdatering.

Om en vecka kommer det gå ut en påminnelse till borgenärerna (4 till antalet) som inte skrivit på delgivningen.

Därefter har dom 2 veckor på sig att skriva på.

Vad som händer efter dessa 2 veckor får jag lite olika besked om. A) säger att man fortsätter jaga borgenären tills man fått tag på dom. B) Man fattar beslutet ändå då man räknar med att borgenären ändå är underrättad.

Så lite oklart men jag misstänker som sagt att beslutet bör vara någonstans 3-5 veckor bort nu.

Låter märkligt att 4st nu som ej skrivit på. Var väl inte någon första gången. Men nu 4 med idioten. Beror det på att de ej accepterat idioten.

Låter märkligt att 4st nu som ej skrivit på. Var väl inte någon första gången. Men nu 4 med idioten. Beror det på att de ej accepterat idioten.

Förra gången var det samma men då var det Axactor FSI inkasso och någon mer jag väntade på.

Uppdatering.

Om en vecka kommer det gå ut en påminnelse till borgenärerna (4 till antalet) som inte skrivit på delgivningen.

Därefter har dom 2 veckor på sig att skriva på.

Vad som händer efter dessa 2 veckor får jag lite olika besked om. A) säger att man fortsätter jaga borgenären tills man fått tag på dom. B) Man fattar beslutet ändå då man räknar med att borgenären ändå är underrättad.

Så lite oklart men jag misstänker som sagt att beslutet bör vara någonstans 3-5 veckor bort nu.

Jag skulle säga att a är det korrekta.

Jag skulle säga att a är det korrekta.

Hur hanterar man den typen utav borgenärer som finns exempelvis utomlands och inte vill ge sig till känna?
Eller en sådan som ARS?
Kan man ha tålamod i flera år då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp