Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Uppdatering.

21 utav 25 borgenärer är delgivna hos mig.

En utav dom som inte skrivit på delgivning är *trumvirvel* C Information...ARS alltså.

Helt jävla otroligt alltså.

Blir inte alls förvånad om han skiter i att anmäla sin skuld nu också - hamnar utanför betalplanen igen - överklagar igen.

Tar ju för fan aldrig slut.
Men du har inlett din skuldsanering?
Så även om det är drygt att den inte kan vinna laga kraft så räknas det ju ändå från det datum den inleddes?
Och någonstans så kommer det väl gå till beslut utan att dem har yttrat sig?

Men du har inlett din skuldsanering?
Så även om det är drygt att den inte kan vinna laga kraft så räknas det ju ändå från det datum den inleddes?
Och någonstans så kommer det väl gå till beslut utan att dem har yttrat sig?

Det har du helt rätt i, mitt inledande står ju kvar (februari 2024).

Men det man ska ha med sig är att jag skickade in min ansökan till Kronofogden i september 2023 - kommer få laga kraft i kanske januari eller februari 2025. Som tidigast.

Det är ju otroligt påfrestande psykiskt och mentalt att hela tiden vara utsatt för allt ifrån handläggare, domstolar, överklagan, juridik och fan och hans moster.

Om det skulle återigen vända hos tingsrätten kanske jag inte får beslut förrän 2026 - det är tre år efter jag skickade min ansökan.

Allt på grund av en person som satt detta tillvägagångsättet i system.

Men det man ska ha med sig är att jag skickade in min ansökan till Kronofogden i september 2023 - kommer få laga kraft i kanske januari eller februari 2025. Som tidigast.

Det är ju otroligt påfrestande psykiskt och mentalt att hela tiden vara utsatt för allt ifrån handläggare, domstolar, överklagan, juridik och fan och hans moster.

Om det skulle återigen vända hos tingsrätten kanske jag inte får beslut förrän 2026 - det är tre år efter jag skickade min ansökan.

Undrar vad som händer om det hinner gå 5 år på inledande innan saneringen vinner laga kraft?

Förstår precis!
Det var mer psykiskt påfrestande för mig dem 2v det tog för kfm att handlägga min ansökan när dem väl tog upp den än att vänta 6 månader.
Att jag sen inte fick ett inledande efter 2v körde också med mitt huvud. Nu filar jag på ansökan #2 medans jag inväntar beslut på min överklagan.

Förstår precis!
Det var mer psykiskt påfrestande för mig dem 2v det tog för kfm att handlägga min ansökan när dem väl tog upp den än att vänta 6 månader.
Att jag sen inte fick ett inledande efter 2v körde också med mitt huvud. Nu filar jag på ansökan #2 medans jag inväntar beslut på min överklagan.
Vad föll du på?

Tolkar det som boendekostnadaden och en tvist med min förra arbetsgivare (tvisten finns inte längre).
Men det är just formuleringen i beslutet som först säger att jag har försökt sälja min bostad som sen kommer igen som avslag om att jag inte gjort tillräckligt för att sänka mina boendekostnader.
Sen fanns det lite andra felaktigheter i beslutet också som att jag skulle sänkt min inkomst när den faktiskt ökat och att jag får mer barnbidrag än vad jag faktiskt får.

Så nu är det överklagat så får vi se om tingsrätten går på min eller kfm's linje. Vet inte hur lång hantering överklagan behöver. Hoppas på svar innan jul dock.

Är 650k i lån och ålder på 25 år någonting de skulle godkänna skusan för? Förutsatt att allt annat är OK, dvs brytpunkter, inga lån på ett bra tag, inget spelande osv.
Med tanke på din ålder blir det nog svårt några år framöver skulle jag tro. Satsa på att städa din UC så gott det går och samla sen lönen om det är flera på så få långivare som möjligt

Uppdatering.

21 utav 25 borgenärer är delgivna hos mig.

En utav dom som inte skrivit på delgivning är *trumvirvel* C Information...ARS alltså.

Helt jävla otroligt alltså.

Blir inte alls förvånad om han skiter i att anmäla sin skuld nu också - hamnar utanför betalplanen igen - överklagar igen.

Tar ju för fan aldrig slut.
Fy fan för att denna får fortsätta! Min handläggare hade inga större förhoppningar att han skulle svara på delgivning först....men sen ändå inkomma med ett överklagande då han inte får med det han skickat in...en skuld på ca 200000 hade han ändrat till 2.2miljoner :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp