Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Hade med en delgivning av skuldsaneringsförslag till en borgenär ut idag. Blev aldrig att vi gjorde eftersöket, annat prioriterades. Blir väl nästa gång någon ska till samma område kanske, kan dröja någon månad eller två dock

Hade med en delgivning av skuldsaneringsförslag till en borgenär ut idag. Blev aldrig att vi gjorde eftersöket, annat prioriterades. Blir väl nästa gång någon ska till samma område kanske, kan dröja någon månad eller två dock
Trodde att dom fick en viss tid på sig och om de inte inkommer med bekräftelse/överklagan innan tidsfristen räknas det som ett godkännande av förslaget...

Förmodligen en privatperson som skulle delges och ej ett företag.

Trodde att dom fick en viss tid på sig och om de inte inkommer med bekräftelse/överklagan innan tidsfristen räknas det som ett godkännande av förslaget...
Vad vore då poängen med delgivning tänker du?

Det stämmer. Ett brottsoffer.
uff, den är tuff. Ett brottsoffer där någon är skyldig denna pengar i form av skadestånd som nu måste hantera även detta?
Hoppas det inte är ett jätte grovt brott som nu kommer skapa psykiska problem för offret.

Jag trodde att ett brev räckte för att upplysa om förslaget.

Nej varför skulle det då alltid vara ett evigt dividerande här om hur länge man törs dröja med kvitto på bf innan man får hem en delgivare?
Jag kan förvisso stötta idén att man ska anses delgiven om brevet skickas ett par gånger på folkbokföringsadressen.

Nu är det inte så och delge är delge.

uff, den är tuff. Ett brottsoffer där någon är skyldig denna pengar i form av skadestånd som nu måste hantera även detta?
Hoppas det inte är ett jätte grovt brott som nu kommer skapa psykiska problem för offret.

Ja precis så, jag antar att brottsoffermyndigheten ersatt med en del, men dom ersätter oftast inte allt, och ersätter aldrig ränta

Grovt och grovt. Det beror väl på vad man tycker är grovt. Våldtäkt hot och misshandel tror jag det stod i domen.. tror det var ca 15 år sedan så såren är kanske läkta.

Min handläggare sa att dem kan vänta 21+21 dagar och sedan fatta beslut även om borgenär inte svarar. Kanske inte stämmer?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp