Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Inte hela skulden, det som betalas i skuldsaneringen dras av från skulden.
Absolut. Men om medlåntagaren skulle sluta betala. Så kan du som jag tolkar det inte bli betalnings ansvarig då skulden är sanerad? Men det är min tolkning och det är möjligt den är fel.

Imorgon kommer svaret @Lock för mig kom det vid lunchtid 2 arbetsdagar efter samtalet.
Önskar dig stort lycka till!

Vi får se. Stressig dag på jobbet imorgon så hoppas bara att det inte är någon mer fråga
Inte hört något ännu. Hoppas det någonstans att det är en bra sak.

Absolut. Men om medlåntagaren skulle sluta betala. Så kan du som jag tolkar det inte bli betalnings ansvarig då skulden är sanerad? Men det är min tolkning och det är möjligt den är fel.

Det undrar jag också över faktiskt. Om min fru inte betalar, vad händer då? Dom kan inte kräva mig på skulden.

Igår loggade in med mitt norska bank-id och kollade upp en sak kring skulden med bolånet som är i min sanering, som min fru och jag står på och som har blivit skickad till inkasso.

* Hon fick från inkasso på 226.000 kr.
* När jag loggar in på banken i Norge där bolånet och skulden ligger så var den uppe i den sista september 153.000 kr
* Samtidigt ligger bolånet hos ett annat norsk inkasso i mitt namn

Förstår du hur det rörigt det är?:facejoy: Bolånet ligger på tre olika platser med tre olika belopp. KF betalar in på summan som är 153.000 en gång om året.

Jag förstår inte, kan inte den norska banken skicka dessa 153.000 kr till Sverige, till ett inkasso och KF börjar betala in till dom från min sanering och när min sanering är avslutad så betalar min fru och jag av den skulden? Nej, så fungerar det inte. Skulden ska ligga på tre olika platser med tre olika belopp.

Nu har det snart gått 8 veckor sedan jag fick min betalplan, börjar bli nervös att det tar sån tid till besked? Någon som kan lugna mig? om någon inte godkänt det borde jag fått besked va?

Nu har det snart gått 8 veckor sedan jag fick min betalplan, börjar bli nervös att det tar sån tid till besked? Någon som kan lugna mig? om någon inte godkänt det borde jag fått besked va?
För mig tog det 10 veckor från betalplan till beslut. Det har egentligen bara med delgivningar att göra.

Vissa borgenärer skriver inte under delgivningar, får påminnelser dom inte skriver under och sen särskild delgivning som dom skriver under eller inte skriver under innan det blir beslut.
Inget att vara orolig över. Bara en admin grej som tar tid (Förutsatt du själv har ringt och godkänt betalplanen).

För mig tog det 10 veckor från betalplan till beslut. Det har egentligen bara med delgivningar att göra.

Vissa borgenärer skriver inte under delgivningar, får påminnelser dom inte skriver under och sen särskild delgivning som dom skriver under eller inte skriver under innan det blir beslut.
Inget att vara orolig över. Bara en admin grej som tar tid (Förutsatt du själv har ringt och godkänt betalplanen).
Okej. Tack för svar! Blev lite lugnare iallafall, det är bara att vänta, och hålla tummarna :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp