Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Hej!
Jag fick en faktura från Retriva AB idag om att betala en skuld! Igår vann beslutet om skuldsanering laga kraft, vad ska jag göra med fakturan? Brukar de skicka även när man har sanering?
Om skulden ingår i din skuldsanering så maila dom och meddela detta. Möjligt att skulden är såld mellan olika inkassobolag.

Om skulden ingår i din skuldsanering så maila dom och meddela detta. Möjligt att skulden är såld mellan olika inkassobolag.
Ja precis den är såld Erik Penser AB, den ingår väl i saneringen? Jag har inte tagit något lån sedan jag släppte allt till kronofogden.

Ja precis den är såld Erik Penser AB, den ingår väl i saneringen? Jag har inte tagit något lån sedan jag släppte allt till kronofogden.
Alla skulder som uppkommit innan datum för inledande skuldsanering skall ingå i saneringen så som jag skrev, maila dom och meddela att du har skuldsanering sedan 24-xx-xx.

Hej!
Jag fick en faktura från Retriva AB idag om att betala en skuld! Igår vann beslutet om skuldsanering laga kraft, vad ska jag göra med fakturan? Brukar de skicka även när man har sanering?
Jag fick oxå därifrån idag. Har Inledande skuldsanering

Jag fick oxå därifrån idag. Har Inledande skuldsanering

Har också fått en faktura där ifrån och jag har haft skuldsanering i snart 2 år. Tror inte dom bryr sig om att titta vem som har skuldsanering eller inte. Dom bara skickar ut en faktura och hoppas att någon betalar dom.
Så otroligt fult. Kan tänka mig att det finns folk som har skuldsanering och sedan blir otroligt stressade när dom får en faktura från dom på X antal kronor.

Brorsan ska skicka in omprövning för minskad inkomst på 1000-1500 kr. Är det ens värt att göra det?

Minns att frugan och jag skickade in för 2500-3000 kr i ökad inkomst men fick avslag.

Brorsan ska skicka in omprövning för minskad inkomst på 1000-1500 kr. Är det ens värt att göra det?

Minns att frugan och jag skickade in för 2500-3000 kr i ökad inkomst men fick avslag.
Minskad inkomst ska man ju få mindre belopp att betala redan vid minus 500. För ökad inkomst ska det ju vara i storleken plus 4000-5000 netto för att beloppet ska ökas.

Hur är det nu när man har sanering, kan jag äga en bil värd 25-35 k eller är det fortfarande att den kan utmätas om polisen stoppar mig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp