Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Jag har nu fått beslut om Skuldsanering!!

Har dock fortfarande inte tagit ut något i förskott. Jag är väl medveten om att det är 3 veckor nu innan det vinner laga kraft.

Därav är mina fråga - Hur vanligt är det att någon mellan beslut & laga kraft kommer med invändningar?

Jag hörde ingenting under betalplanen så förhoppningsvis ska det gå smidigt.
Stort grattis !

Med tanke på att oddsen hela mitt liv varit emot mig så har jag således anledning att ändå vara försiktigt skeptisk :D

Det är kanske just Skatteverket & Försäkringskassan jag är lite orolig över men jag funderar på om det inte kan vara så att dessa två myndigheter är lite underbemannade under julimånad när mitt beslut dimper ner? Eller har det kanske inte något med det att göra.
Vad har du för skulder till Försäkringskassan?

Stort Grattis Terry_!

Det är en skön känsla den dagen när skuldsaldot nollas på mina sidor på kronofogden.
Min skuldsanering fick laga kraft en fredag och på onsdagen veckan efter så var mitt skuldsaldo hos kronofogden nollat och dagen efter (torsdag) fanns anmärkningen ”Skuldsanering beviljad" tillagd på minuc.se.

Vad har du för skulder till Försäkringskassan?

När jag hade semester med mitt första barn tog jag föräldrardagar - på semester.
Det fick man inte vilket jag inte visste.

Så jag fick tillbaka dessa dagarna dom tillhörde ju mig men jag var tvungen att betala tillbaka för dom dagarna jag nyttjade. Så jag fick istället ta föräldrardagarna på rätt dagar.

Får borgenärerna brev/kivra på att jag nu har fått beslutad skuldsanering eller publiceras det bara i POIT?

När jag hade semester med mitt första barn tog jag föräldrardagar - på semester.
Det fick man inte vilket jag inte visste.

Så jag fick tillbaka dessa dagarna dom tillhörde ju mig men jag var tvungen att betala tillbaka för dom dagarna jag nyttjade. Så jag fick istället ta föräldrardagarna på rätt dagar.
Blev det en polisanmälan för bidragsbrott?
Kan komma i efterhand.

Blev det en polisanmälan för bidragsbrott?
Kan komma i efterhand.

Nej för jag hade ju inte fuskat eller fått dagar jag inte hade rätt till.

Dagarna som jag hade tagit var ju mina dagar - bara det att jag hade tagit dom på fel datum.

Om man ska dra en motsvarighet så är det typ som att jag hade VABBAT måndag-tisdag men utav slarv så klickade jag istället i att jag hade VABBAT torsdag-fredag. Jag var fortfarande hemma med barnen två dagar och jag fick betalt för två dagar men det var för fel två dagar.

Så dessa dagar fick jag tillbaka, dom tillhörde mig. Men jag var tvungen att ta dom exempelvis fredag-lördag-söndag (och då vara hemma med barnen på fredagen).
Jag hade inte tillförskansat mig dagar som jag inte skulle utan jag hade bara planerat fel, så jag hade kombinerat semester/föräldrarledigt i 2 månader. Barnen var givetvis hemma ifrån förskolan dessa två månader. Men problemet var att semestermånaden fick du inte ta föräldrarledigt på. Så dom typ 30 dagarna fick jag tillbaka att ta på rätt datum samtidigt som jag fick betala tillbaka för dom 30 dagarna som jag hade fått föräldrarledigt.
Pratade med Försäkringskassan flera gånger i denna vevan och eftersom det var mitt första barn och jag hade 0 koll på hur det fungerar förstod dom att det rörde sig om missförstånd bara.

Senast ändrad:
Nej för jag hade ju inte fuskat eller fått dagar jag inte hade rätt till.

Dagarna som jag hade tagit var ju mina dagar - bara det att jag hade tagit dom på fel datum.

Om man ska dra en motsvarighet så är det typ som att jag hade VABBAT måndag-tisdag men utav slarv så klickade jag istället i att jag hade VABBAT torsdag-fredag. Jag var fortfarande hemma med barnen två dagar och jag fick betalt för två dagar men det var för fel två dagar.

Så dessa dagar fick jag tillbaka, dom tillhörde mig. Men jag var tvungen att ta dom exempelvis fredag-lördag-söndag (och då vara hemma med barnen på fredagen).
Jag hade inte tillförskansat mig dagar som jag inte skulle utan jag hade bara planerat fel, så jag hade kombinerat semester/föräldrarledigt i 2 månader. Barnen var givetvis hemma ifrån förskolan dessa två månader. Men problemet var att semestermånaden fick du inte ta föräldrarledigt på. Så dom typ 30 dagarna fick jag tillbaka att ta på rätt datum samtidigt som jag fick betala tillbaka för dom 30 dagarna som jag hade fått föräldrarledigt.
Pratade med Försäkringskassan flera gånger i denna vevan och eftersom det var mitt första barn och jag hade 0 koll på hur det fungerar förstod dom att det rörde sig om missförstånd bara.
Men den återbetalningen har du inte genomfört...?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp