Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Har för mig att det är en per ombud alt sökande.

Tack för svar. Känns ju rimligare på något sätt hade kunnat bli mycket administration om Gothia t.e.x. hade behövt fylla i 27 blanketter om dom hade haft 27 ärenden hehe.

Kan det rent teoretiskt hända att alla borgenärer godkänner betalplanen men att handläggaren ändå väljer att inte besluta om skuldsanering?

Kan det rent teoretiskt hända att alla borgenärer godkänner betalplanen men att handläggaren ändå väljer att inte besluta om skuldsanering?
Det är väl om något revolutionerande framkommer.

Det finns inga hinder till det.

Idag har jag fått brev i Kivra om att du har fått ett förslag om skuldsanering
Allt ser ok ut och jag ska ringa handläggaren imorgon , men hur länge tar allting sen och vad är det som kommer hända? Förlåt för kapning nu, har mest suttit o läst dessa trådar i det tysta

Allt ser ok ut och jag ska ringa handläggaren imorgon , men hur länge tar allting sen och vad är det som kommer hända? Förlåt för kapning nu, har mest suttit o läst dessa trådar i det tysta
Nu kommer handläggaren skicka förslaget till dina borgenärer och de får godkänna eller inte godkänna, sen kommer beslutet om du blir beviljad.
Tänk på att denna process kan ta lång tid i värsta fall ( från veckor till månader).

Ok tack för svar då får jag bara hålla alla tummar nu framöver och följa betalplanen tills svaret kommer på riktigt

Kapning är obligatoriskt här.
En knapp månad om det får smärtfritt, över ett halvår om delgivning går dåligt. Har börjar få med oss fler sådana ärenden för delgivning när man ska ut men det är inte det vi prioriterar, som regel åker papperna bil en dag bara.

Oj ja, jag trodde nästan att det var klart idag men läste mer noga sen när jag kom hem i dokumenten och såg att detta är inte ett beslut utan ett utkast. Men jag får vänta helt enkelt och hålla alla fingrar och tår att det går vägen tillslut och inte dröjer allt för länge

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp