Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Hej,
Får man fråga vad en betalplan ligger på ungefär per månad?
Jag förstår att den är individanpassad men säg att man har lön på 35000 kr, hyra och mat ca 10000 kr/mån.
Vad skulle en betalplan kunna landa på? Tar dom mer eller mindre allt som blir över?
Dom tar inte hänsyn till dina matkostnader. Man kan fylla i sina uppgifter på kfm sida för att få ett hum om hur mycket som kommer dras.

Hej,
Får man fråga vad en betalplan ligger på ungefär per månad?
Jag förstår att den är individanpassad men säg att man har lön på 35000 kr, hyra och mat ca 10000 kr/mån.
Vad skulle en betalplan kunna landa på? Tar dom mer eller mindre allt som blir över?
Det beror ju på inkomst, om man är sammanboende och sambos inkomst, om man har barn, boendekostnad, reskostnad, barnomsorg, vård och mediciner mm. Jag betalade 19000 kr/mån sista året ( hade gamla saneringen utan betalfria månader).

Nettolön 24200kr/Hyra 5000kr /Betalar 11500kr

Hur var det nu, när är det absolut vanligast att en borgenär har synpunkter på exempelvis skäligheten?

I samband med inledande, i samband med att betalplanen skickas ut eller i samband med att beslut om skuldsanering dyker upp i POIT?

Vad gäller med förbehåll/Skuldsanering för familj?

Det ökar ju kanske med 1500 kronor som man får "behålla" 2025. Påverkar det oss med skuldsanering? Sker det per automatik? Sker det alls eller krävs det i sådana fall att man omprövar?

Känslan är från Inledande till Betalplan.När du har fått Betalplan mycket till avslag

Vad gäller med förbehåll/Skuldsanering för familj?

Det ökar ju kanske med 1500 kronor som man får "behålla" 2025. Påverkar det oss med skuldsanering? Sker det per automatik? Sker det alls eller krävs det i sådana fall att man omprövar?
Inget som påverkar oss med redan beslutad skuldsanering. Man får inte behålla mer ! Däremot när man omprövar så räknar dom på dom nya beloppen så det hjälper ju till om du tjänat för mycket tex

Hur ser det ut med skuldsanering om man har bolån? Har bostadsrätt med bolån, äger 50% av lägenheten, i och med att räntan är hög och bostaden var dyr så ligger månadskostnaden på en del. Är det något som Kronofogden tar hänsyn till? (Och sänks räntan så sänks ju månadskostnaden, är det något som ska omprövas då?)

Hur ser det ut med skuldsanering om man har bolån? Har bostadsrätt med bolån, äger 50% av lägenheten, i och med att räntan är hög och bostaden var dyr så ligger månadskostnaden på en del. Är det något som Kronofogden tar hänsyn till? (Och sänks räntan så sänks ju månadskostnaden, är det något som ska omprövas då?)
Beror på om det finns ett övervärde i bostadsrätten eller ej...finns det ett övervärde vill dom att du säljer innan du får sanering för att ha gjort allt du kan för att betala dina skulder.

En fråga.

Mina borgenärer har den här veckan fått betalningsplanen.

Hur funkar det egentligen. Gothia har t.e.x. 7 olika ärenden där dom är borgenär. Får dom då 7 delgivningar att skriva på/ta ställning till eller får dom en?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp