Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Ingenting nytt här. Mest förvånad över att dom betalningsförelägganden jag signerat för typ en månad sedan fortfarande inte genererat i skuld hos KFM...
Många har dock hamnat där.

Känns det skönt att ha släppt allt tillslut?

Hur ser din skuldsituation ut nu? Har du kunnat släcka några med hjälp av bostadsförsälningen?

Har släppt allting till KFM.

Min lön gick ifrån ca 80.000 i månaden till 35.000 fick byta jobb.

Kan eller ska man skicka in en omprövning om hyresvärden höjer hyran med mer än 500 kr? Kommer få en höjning på 8% som motsvarar 520 kr i månaden.

Har släppt allting till KFM.

Min lön gick ifrån ca 80.000 i månaden till 35.000 fick byta jobb.
Jo, det hängde jag med på. Du hade tidigare 'bara' ett par miljoner kvar i skuld. Har du kunnat lösa några när du sålde bostadsrätten?

Jo, det hängde jag med på. Du hade tidigare 'bara' ett par miljoner kvar i skuld. Har du kunnat lösa några när du sålde bostadsrätten?

Lite,
Grejen är den att när man har betalat Hemnet och mäklaren så försvann det bara 100.000 där.
Skatten på lägenheten ska också betalas, lite oklart hur.
Hade också dubbla hyror och flyttkostnader.

Mycket försvann men visst, en liten slant blev det kvar.

Hade otur, mina "första" köpare backade ur i sista sekund hade dom stannat hade jag kunnat få 300.000 ytterligare och då kanske jag inte hade behövt släppa :(

Men man kan ju inte gråta över spilld mjölk, fortsätter att kämpa. Jag har MYCKET mer pengar, energi, tid och livslust nu när jag släppt allting. Det har kämpats för länge.

Lite,
Grejen är den att när man har betalat Hemnet och mäklaren så försvann det bara 100.000 där.
Skatten på lägenheten ska också betalas, lite oklart hur.
Hade också dubbla hyror och flyttkostnader.

Mycket försvann men visst, en liten slant blev det kvar.

Hade otur, mina "första" köpare backade ur i sista sekund hade dom stannat hade jag kunnat få 300.000 ytterligare och då kanske jag inte hade behövt släppa :(

Men man kan ju inte gråta över spilld mjölk, fortsätter att kämpa. Jag har MYCKET mer pengar, energi, tid och livslust nu när jag släppt allting. Det har kämpats för länge.

Skatten betalas enklast in på skattekontot.
De skulder du har dör indrivning har högre prioritet

Skatten betalas enklast in på skattekontot.
De skulder du har dör indrivning har högre prioritet

Ja men det har inte genererats något belopp än, eftersom bostadsaffären genomfördes 2022 så kommer den inte att räknas förrän nu till våren väl?

Följdfråga - Om man har skuld hos KFM, får skatteverket vid en löneutmätning "högre" del utav kakan gentemot övriga man är skyldig och samma fråga om man får skuldsanering?

Eller blir dom bara en i mängden, vad menas med högre prioritet rent konkret :D

Ja men det har inte genererats något belopp än, eftersom bostadsaffären genomfördes 2022 så kommer den inte att räknas förrän nu till våren väl?

Följdfråga - Om man har skuld hos KFM, får skatteverket vid en löneutmätning "högre" del utav kakan gentemot övriga man är skyldig och samma fråga om man får skuldsanering?

Eller blir dom bara en i mängden, vad menas med högre prioritet rent konkret :D

skatteverket motsätter sig väldigt ofta skuldsanering har jag sett, nu har du redan ansökt, men annars hade jag nog betalt in den till skattekontot i förväg, du vet ju på kronan vad den skatten kommer bli…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp