Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Det görs väl när KFM efterfrågan uppgifter om inkomster, utgifter och tillgångar?
Googlade lite och enl ett svar fr en person från KFM som svarade på en liknande fråga så kan detta göras..
"Ja, det är lagligt att utmäta banktillgångar utan att gäldenären vet. Det normala vid en tillgångsundersökning är i och för sig att en inkomstredogörelse skickas till gäldenären, men kan finnas anledningar till att det inte har gjorts."

"Om vi var tvungna att meddela innan en tillgångsundersökning, skulle ju en del utmätningar vara ganska svåra att genomföra. Om vi talar om för gäldenären att vi tänker titta på deras bankkonton, då kanske inte jättemycket finns kvar, till exempel."

Googlade lite och enl ett svar fr en person från KFM som svarade på en liknande fråga så kan detta göras..
"Ja, det är lagligt att utmäta banktillgångar utan att gäldenären vet. Det normala vid en tillgångsundersökning är i och för sig att en inkomstredogörelse skickas till gäldenären, men kan finnas anledningar till att det inte har gjorts."

"Om vi var tvungna att meddela innan en tillgångsundersökning, skulle ju en del utmätningar vara ganska svåra att genomföra. Om vi talar om för gäldenären att vi tänker titta på deras bankkonton, då kanske inte jättemycket finns kvar, till exempel."
Jag förstår. Å andra sidan känns det rimligt att man som enskild gäldenär får en möjlighet att beskriva sin ekonomiska situation innan utmätning påbörjas. KFM måste ju ha ett hum om VAD de kan mäta ut och vad jag har rätt att behålla. Tvivlar på att KFM ex nystar i vad jag har för hyresutgifter för min bostad. Jag måste sas skäligen få behålla det belopp som KFM själva anser är skäligt.

Kivra. Tog ut Cash direkt när jag fick lön den 25e. dom kolla ständigt mellan 25e-28e så har inte för mycket pengar annars tar dom det.

Du har ingen aning alls som det verkar.

Nu undrar jag igen? Blir det alltid löneutmätning innan man får besked om inledande lr inte lr avslag på ansökan ? Fattar inte riktigt! . Lämnat in ansökan men inte fått svar på om dom fått in den än! Min sambo lämnade in samtidigt och fick bekräftelse idag att dom fått den!
Nej givetvis inte. Finns inte förutsättningar för löneutmätning hos alla.

Kan flika in här som jag gör ibland men ingen tar till sig, det är skillnad på löneutmätning och utmätning.

Löneutmätning är Löneutmätning
Utmätning är utmätning i annat än lön. Det finns en vidsträckt missuppfattning här att precis allt är löneutmätning, och vissa kommer påstå att det är så också. Det är alltså fel.

Löneutmätning är Löneutmätning
Utmätning är utmätning i annat än lön. Det finns en vidsträckt missuppfattning här att precis allt är löneutmätning, och vissa kommer påstå att det är så också. Det är alltså fel.
Är det så att löneutmätning brukar komma efter utmätning i allt annat som inte räckte till?

Är det så att löneutmätning brukar komma efter utmätning i allt annat som inte räckte till?
Nej inte nödvändigtvis. Det finns en utmätnignsordning i vilken ordning egendomar och åtgärder bör hanteras. Lön är nr 3.

Intressant. När i processen börjar KFM att luska i ens bankonton? När skuld är fastställd att betala eller tidigare? Hur vanligt är det att KFM börjar löneutmätning innan gäldenären redovisat sina tillgångar, inkomster och utgifter? Jag trodde att det var självklart att gäldenären har en möjlighet att kunna yttra sig i samband med en tillgångsutredning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp