Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Det stämmer bra. Jag har inte fått in att redovisa inkomst än. Bör komma i dagarna antar jag (?)

Tackar ödmjukast för att du tar dig tiden att svara.

Kommer förfrågan via Kivra eller via brev? Hur gjorde du när du la undan pengarna? Sparade du dessa på ett annat konto eller tog ut de i cash?
Kivra. Tog ut Cash direkt när jag fick lön den 25e. dom kolla ständigt mellan 25e-28e så har inte för mycket pengar annars tar dom det.

Kivra. Tog ut Cash direkt när jag fick lön den 25e. dom kolla ständigt mellan 25e-28e så har inte för mycket pengar annars tar dom det.
KFM kollar väl inte mitt konto när löneutmätningen inte ens är påbörjad än? Än mindre att jag inte har redogjort för mina inkomster än.

När jag ansökte om skuldsanering, slutade jag helt betala på alla lån.
Fick inledande skuldsanering i oktober och en betalplan för ett litet tag sedan.

Under denna tiden hamnade några skulder vid KF.
Men om jag förstod det rätt, görs ingen löneutmätning om man har inledande.
Min handläggare såg inte negativt på att jag släppt allt och slutat betala. Ansöker ju trots allt för att jag inte har råd.

"Tillgångsutredningen" för mig vid inledande var att handledaren vid telefon samtal, ställde flera frågor om jag tex hade pensionsspar, sparande, saker av värde. Mina inkomster osv.
Som jag uppfattade det hade handledaren handledare redan tillgång till en hel del information.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp