Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag fattar absolut ingenting!?

I början av mars så tog jag ett samlingslån hos Bank Norwegian och med det lånet så fullbetalade jag ett lån på cirka 20.000kr hos Avida, ett kreditkort hos Collector, ett lån hos Collector, ett lån hos Big Bank, ett lån hos Bluestep.

Idag, mer än en månad efter att jag betalade bort alla dom lånen/krediterna så loggar jag in på Minuc och ser att krediterna ligger kvar och det står att dom är utnyttjade.

Jag undrar varför?

Visst, det står att de avslutats sista mars, MEN dom ligger kvar, det ser ut som att jag fortfarande har alla dom lånen och krediterna och det står dessutom att dom är utnyttjade.

Jag tog samlingslånet hos Bank Norwegian för att betala bort dom där lånen och krediterna dels för att få en lägre månadskostnad men dels även för att få en bättre score på min UC. Men icke!
Min kreditscore är nu 4,3 dvs mindre bra.
Innan jag tog samlingslånet hos Bank Norwegian så hade jag kreditscore bra.

Vad hände?

Detta var en chock för mig, dels för att:

1. Det ser ut på Min Upplysning som att jag nu har en Större skuld än innan jag tog samlingslånet.

2. Det ser ut på Min Upplysning som att jag har fler lån och krediter nu än innan jag tog samlingslånet.

3. Det står på alla lån och krediter att dom är utnyttjade (Men dom är ju för i helvete fullbetalade).

4. Min kreditscore är sämre nu än innan jag tog samlingslånet.

Detta gör mig vansinnig!!

Jag förstår din frustration jag avslutade 2 lån hos Svea Ekonomi den sista oktober 2015 utan att ta nya lån och enligt Svea kommer det stå så här under 1 års tid på Min UC:
Långivare Svea Ekonomi AB Kreditlimit 177.061 kr
Kreditnummer 0000000000000 Utnyttjad kredit 177.061 kr
Reg först hos UC 2011-05-10 Reg senast hos UC 2015-11-30
Avslutad 2015-10-31

Långivare
Svea Ekonomi AB Kreditlimit 199.225 kr
Kreditnummer 0000000000000 Utnyttjad kredit 199.225 kr
Reg först hos UC 2014-10-15 Reg senast hos UC 2015-11-30
Avslutad 2015-10-31

De sa till mig att inga långivare utan bara jag ser detta utan står krediterna inte med under antal krediter man har och beloppet på de krediter som avslutats ska också ha minskats under Totalt Beviljat så är de avslutade . Jag har skickat många mejl och ringt många samtal om detta till Svea och de säger att så här kommer det stå till sista oktober i år. Jag trodde att lånen skulle stå som nollade men tydligen inte. Ser nu också att trots att de avslutades 2015-10-31 så har de ändå registrerats hos UC 2015-11-30.

Senast ändrad:
I början av mars så tog jag ett samlingslån hos Bank Norwegian och med det lånet så fullbetalade jag ett lån på cirka 20.000kr hos Avida, ett kreditkort hos Collector, ett lån hos Collector, ett lån hos Big Bank, ett lån hos Bluestep.

Idag, mer än en månad efter att jag betalade bort alla dom lånen/krediterna så loggar jag in på Minuc och ser att krediterna ligger kvar och det står att dom är utnyttjade.

Jag undrar varför?

Visst, det står att de avslutats sista mars, MEN dom ligger kvar, det ser ut som att jag fortfarande har alla dom lånen och krediterna och det står dessutom att dom är utnyttjade.

Jag tog samlingslånet hos Bank Norwegian för att betala bort dom där lånen och krediterna dels för att få en lägre månadskostnad men dels även för att få en bättre score på min UC. Men icke!
Min kreditscore är nu 4,3 dvs mindre bra.
Innan jag tog samlingslånet hos Bank Norwegian så hade jag kreditscore bra.

Vad hände?

Detta var en chock för mig, dels för att:

1. Det ser ut på Min Upplysning som att jag nu har en Större skuld än innan jag tog samlingslånet.

2. Det ser ut på Min Upplysning som att jag har fler lån och krediter nu än innan jag tog samlingslånet.

3. Det står på alla lån och krediter att dom är utnyttjade (Men dom är ju för i helvete fullbetalade).

4. Min kreditscore är sämre nu än innan jag tog samlingslånet.

Detta gör mig vansinnig!!
Skit frustrerande! Jag löste blanco på nästan 300000 med förhoppning att mitt kreditscore skulle bli såpass bra att jag själv skulle kunna lösa mina sämsta lån. Mina lösta lån står fortfarande kvar och kreditbetyget oförändrat trots 300000 mindre i synliga blanco. Skit skumt!

Helt jävla stört!

Blir ett långt mail till UC nu

Helt jävla stört!

Jag har pratat med UC om detta och fick till svar att de hade inte gjort fel utan uppgifterna i Min UC är baserade hur långivarna rapporterar till dem så jag resignerade till slut.

Skit frustrerande! Jag löste blanco på nästan 300000 med förhoppning att mitt kreditscore skulle bli såpass bra att jag själv skulle kunna lösa mina sämsta lån. Mina lösta lån står fortfarande kvar och kreditbetyget oförändrat trots 300000 mindre i synliga blanco. Skit skumt!
Finns dina avlutade lån med i antal krediter och under Totalt beviljat så är det något fel. Mitt kreditbetyg är också oförändrat.

Finns dina avlutade lån med i antal krediter och under Totalt beviljat så är det något fel. Mitt kreditbetyg är också oförändrat.
Nej, de finns inte med i antal krediter och under totalt beviljat när jag tittar efter. De står dock med under "listan" över lån.

Nej, de finns inte med i antal krediter och under totalt beviljat när jag tittar efter. De står dock med under "listan" över lån.
Ja, som jag har förstått det kommer de stå med i "listan" under 1 år om de är avslutade men inte under antal och totalt beviljat.

Helt jävla stört!

Syntes alla lån du samlade på din upplysning innan? Som ovan nämnts påverkar inte uppgifterna i den detaljerade listan över lån och krediter betyget om det står att de är avslutade. Att det fortfarande står att de är utnyttjade där antar jag beror på att långivarna inte rapporterade in betalningen utan bara att lånet avslutats, men det ska alltså inte synas för de som tar en upplysning på dig eller synas. Det intressanta är vad som står under totalt beviljat, utnyttjat och antal krediter. Hur skiljer sig det från innan samlingslånet?

Jag tog ett samlingslån runt den 10 mars som betalade bort 5 krediter (collector blancolån, collector easyliving kreditkort, big bank, credigo årslån och spring finance).

Alla 5 krediterna fullbetalades samma dag och alla 5 har bekräftat att de 5 är fullbetalade och att dom är avslutade.

Dock står endast 4 av dom som avslutade per 31 mars. Kreditkortet easyliving från collector står det inte "avslutad" på...

nåt spec ang kreditkort eller??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp