Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag behöver hjälp, skulder på 500 000 kr pga spelmissbruk

Börja med att jämka och beta av det minsta lånet. Snöbollsmetoden är jättebra, googla och läs eller sök här på forumet om det. Sök om jämkning redan ikväll, du har betalt en hel del i ränta i år. Du fixar detta, heja heja!

Hur fungerar det med jämkning?
Jag kommer ju troligtvis bli arbetslös nästa månad och vet ju inte hur mkt jag kommer tjäna framöver..
Snöbollsmetoden verkar spännande!! Det är nog så jag får försöka göra framöver.

Hej! Är själv spelmissbrukare!

Har haft återfall i både spel och lån. Hade över 400 k ett tag och liknande månadskostnad! Tufft och deprimerande.

Ser att dina lån hos Wasa, remember och Thorn har betalningsfria månader. Använd dessa och betala summan på lägsta lånet. Fortsätt så och amortera så mycket du kan!

Sen hoppas jag det löser sig med jobb. Är du med i a-kassan/fack? Har du låneskydd på lånen?

Hej! Är själv spelmissbrukare!

Har haft återfall i både spel och lån. Hade över 400 k ett tag och liknande månadskostnad! Tufft och deprimerande.

Ser att dina lån hos Wasa, remember och Thorn har betalningsfria månader. Använd dessa och betala summan på lägsta lånet. Fortsätt så och amortera så mycket du kan!

Sen hoppas jag det löser sig med jobb. Är du med i a-kassan/fack? Har du låneskydd på lånen?

Hej!
Tråkigt att höra att du också har fastnat i spelmissbruket hur går det för dig nu?
Jag vet faktiskt inte om jag har låneskydd på nått av lånen.. Jag tänkte inte på det när jag tog lånen, man ville ju bara ha pengarna så snabbt som möjligt..

Jag är med i både facket och a-kassan som tur är..

Vad tror ni här på forumet är bäst att göra nu då? Tror ni att jag och min sambo skulle kunna ta ett samlingslån eller är det helt kört? Vill ju helst inte ta några fler förfrågningar på UC..

Ska man prata med våran bank (Swedbank) eller ansöka genom advisa eller dylikt?

Tyvärr åkte jag dit igen. Mådde dåligt pga andra skäl, så kom spelandet tillbaka o även shopping. Men kämpar på med strax över 300 k i blanco.

Då har du säkerhet med facket. Kanske finns ersättning att få på grund av arbetslöshet om det inte har varit från din begäran?

Tyvärr åkte jag dit igen. Mådde dåligt pga andra skäl, så kom spelandet tillbaka o även shopping. Men kämpar på med strax över 300 k i blanco.

Åh va jobbigt! Det är ju så Jäkla lätt att trilla dit igen.. Hoppas det löser sig för dig!!
Jag försökte leta efter nån ersättning från facket men hittade inget.
Kanske får ringa och höra med dom istället, eller har nån här erfarenhet utav det?

Okej, idag ska jag prata med min sambo och berätta allting.. Det kommer vara det värsta som har hänt i mitt liv men nu orkar jag inte mer.

Jag skulle verkligen uppskatta lite input från er på forumet, jag känner att det skulle vara lugnande om jag hade en lösning eller plan att komma med när jag ska berätta det här.

Så vad tror ni om chanserna till ett samlingslån eller dylikt? Jag har skrivit min UC score och allt i tråden, även min sambos ekonomi.

Jag uppskattar alla svar som jag har fått hittills! Ni är verkligen kunniga här på forumet.

Okej, idag ska jag prata med min sambo och berätta allting.. Det kommer vara det värsta som har hänt i mitt liv men nu orkar jag inte mer.

Jag skulle verkligen uppskatta lite input från er på forumet, jag känner att det skulle vara lugnande om jag hade en lösning eller plan att komma med när jag ska berätta det här.

Så vad tror ni om chanserna till ett samlingslån eller dylikt? Jag har skrivit min UC score och allt i tråden, även min sambos ekonomi.

Jag uppskattar alla svar som jag har fått hittills! Ni är verkligen kunniga här på forumet.
Skulle rekommendera dig att absolut INTE föreslå själv att din sambo skall hjälpa dig med mer lån. Det skall/bör komma självmant. Det troliga är att det blir tufft för hen inledningsvis en bergodalbana av känslor. Så mitt råd är nog att vända er tillsamms till en spelförening då vad jag vet de flesta även har en "anhörigdel" där hen kan få stöd.

Anledningen att du inte skall ta upp det med lån är att hen kan känna sig pressad att gå med på det, ångrar hen sig sen är det försent och du kommer få "äta skit" om det resten av livet.

Finns det något övervärde i huset?

Tycker din lånebild ändå ser hanterbar ut, kunde vara värre. Tror inte du kommer få något samlingslån med ditt nuvarande UC betyg.

Du behöver vänta ut FF.

Finns det något övervärde i huset?

Tycker din lånebild ändå ser hanterbar ut, kunde vara värre. Tror inte du kommer få något samlingslån med ditt nuvarande UC betyg.

Du behöver vänta ut FF.

Nej, jag tror inte det. Vi värderade huset förra året och fick det till 1.2 milj, vi har lån kvar på 900.000 typ.

Tror du inte jag får ett samlingslån som medtagare då? Tycker man ser folk som får det med liknande förutsättningar eller ännu värre till och med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp