Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag behöver hjälp, skulder på 500 000 kr pga spelmissbruk

Hej.
Jag har under senaste året dragit på mig skulder på över 500.000 kr pga spelmissbruk.
Sammanlagt har jag 6st lån och månadskostnaden för dom ligger runt 10.000kr.
Min inkomst är runt 31.000 kr före skatt..

Jag har inte sagt någonting till min sambo och jag vet inte hur jag ska göra längre.. Jag har inte råd att betala så här mycket varje månad och vi har även 2 små barn och hus...

Jag behöver verkligen er hjälp.. Jag vet inte hur jag ska gå vidare med det här och just nu känns det som att ta livet av sig är ända vägen.. Hur ska jag någonsin kunna betala tillbaka allt? Jag vet att det är sånt man ska tänka på när man tar lån, men det är ju det som är så jävligt med spelmissbruk.. Att man tror att man ska vinna tillbaka allt och allt ordnar sig..

Snälla, finns det nån väg ut från det här
helvetet?

Hej.
Jag har under senaste året dragit på mig skulder på över 500.000 kr pga spelmissbruk.

Jag har inte sagt någonting till min sambo och jag vet inte hur jag ska göra längre.. Jag har inte råd att betala så här mycket varje månad och vi har även 2 små barn och hus...

Jag behöver verkligen er hjälp.. Jag vet inte hur jag ska gå vidare med det här och just nu känns det som att ta livet av sig är ända vägen.. Hur ska jag någonsin kunna betala tillbaka allt? Jag vet att det är sånt man ska tänka på när man tar lån, men det är ju det som är så jävligt med spelmissbruk.. Att man tror att man ska vinna tillbaka allt och allt ordnar sig..

helvetet?
Naturligtvis att det finns!!!
Första steg gå in på spelpaus.se omedelbart. När du gör detta då kan man diskutera nästa steg!!!

Spelpaus.se och berätta för din sambo! Det är dina första steg. Sen ska du komma ihåg att du absolut inte är ensam, det är ingenting att skämmas över, alla har vi våra ryggsäckar. Du måste bara ta tag i det och själv vilja sluta spela, det är de viktigaste! Ta dig mod och berätta för din sambo, det är ett väldigt jobbigt steg men ack så viktigt och behövligt. Kommer kännas bra när du väl har gjort det, jag lovar dig.

Att ta livet är inte lösningen för varken dig eller närstående. Att ta hand om dig själv och leva är.

Det som har hänt, har hänt. Det kan du inte påverka, men framtiden kan du påverka. Ta hand om dig själv, gör saker som får dig att må bra (inte spela) och öppna upp dig för din sambo så ni har möjlighet att tackla detta och läka tillsammans.

pengar är inte hela världen och inte lösningen till missbruksproblematik även om vi är grymma på att intala oss det.

Senast ändrad:
Hur ser din uc ut? Kolla betyg osv i appen kreddy om du inte har tjänster hos minuc.se

Hej.

helvetet?

Precis som tidigare skribenter tipsat om så ska du börja med att registrera dig på spelpaus. Prata sedan med din sambo och lägg alla kort på bordet. Då menar jag alla! Försök inte undanhålla eller försköna något. Var 100% ärlig både mot dig själv och sambon.

Det du INTE ska göra är att ta livet av dig. De tankarna ska du genast slänga åt helvete! Det som är gjort är gjort och går inte att göra ogjort. Du är dock långt ifrån ensam och det finns en väg ut, men det är ingen quick fix så ju snabbare du inser det, desto bättre är det! Resten av ditt liv börjar här och nu och du har alla möjligheter att komma på rätt köl igen. Det låter kanske som en kliché, men du måste även förlåta dig själv och inse att du lider av en missbruksproblematik. Att det du gjort inte är gjort av elakhet, utan att det är starka krafter och känslor som drivit dig.

Hej.

helvetet?

Låter precis som du skrev mitt liv fast du kan plussa på 200”
När detta hände var jag 26 år, sambo, hus och 2 barn.
Hör av dig om du vill ha min story eller tips.

Hej Kristoffert,
Det går att lösa allt! Ta ett steg åt gången. Då ser du att man sakta kommer framåt.
1. sluta spela och sök hjälp för det. Det finns hjälp!
2. Berätta för sambon. Ni löser det tillsammans! Prestige är inte viktigt. Ert förhållande är.
3. Gör en avbetalningsplan med hjälp av en skuldrådgivare.
Små steg funkar!
Lycka till!!

KristofferL, hur går det för dig?
Vi finns här och hjälper dig <3

Helt ärligt så känns det jäkligt tungt.. Får panikattacker på jobbet och har svårt att fokusera på någonting annat än mina skulder.. Har bara 1 månad kvar på mitt jobb också, så då försämras ju läget ännu mer..

Men jag uppskattar era svar och det ger mig positiv energi!

Låt oss säga att jag berättar allt för min sambo och att hon inte lämnar mig direkt.. Hur ser chanserna ut att kunna få ett samlingslån eller dylikt?

Hon har fast jobb och inga egna privata lån förutom CSN och vårat lån på huset.
Hon har dock rätt låg inkomst på runt 260.000 kr/år.

Tack för alla som har svarat!! ❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp