Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jättejättepanik! Verkställande KF

Ja tycker du ska ringa o prata med någon på kf. De gör sitt jobb men är trevliga o prata med.

du får fylla i vart du arbetar, sen skickar de papper till din arbetsgivare om vilken summa som ska dras från dig varje månad
Ja, de jag hittills pratat med har varit väldigt trevliga. Men oroar mig lite för arbetsgivares reaktion.

Det som gäller är väl att din sambo ska kunna visa att denne äger sin bil mm genom kvitto, bankutdrag mm. Det vore nog bra att fixa ett samboavtal oxå. Sen hur de funkar att upprätta ett sådant i ett redan skuldsatt läge vet ja inte, kan tänka mig att dom du har skuld till skulle vilja få det ogiltigt.

Det som gäller är väl att din sambo ska kunna visa att denne äger sin bil mm genom kvitto, bankutdrag mm. Det vore nog bra att fixa ett samboavtal oxå. Sen hur de funkar att upprätta ett sådant i ett redan skuldsatt läge vet ja inte, kan tänka mig att dom du har skuld till skulle vilja få det ogiltigt.
Ok, det är så pass alltså. Ska väl tillägga att vi inte äger så mycket i övrigt, bor i hyresrätt, men det är bilen då som inte jag använder då jag inte har körkort men har förstått att det inte spelar ngn roll.

Inte gifta, inget samboavtal.
Då blir det svårare . Om dom kommer hem till er är det stor risk att alla saker ni har kan bli föremål för utmätning. Skulle rekommendera att ni skriver sambo avtal . Sen vad vet din sambo om din situation?

Ok, det är så pass alltså. Ska väl tillägga att vi inte äger så mycket i övrigt, bor i hyresrätt, men det är bilen då som inte jag använder då jag inte har körkort men har förstått att det inte spelar ngn roll.
Jag kan inte garantera något.
Men det faktum att du inte har något körkort bör göra att du inte framför bilen. Så risken för utmätning skulle vara tämligen låg skulle jag säga.

Men vi har några medlemmar som jobbar på KFM, dem kanske har annat att säga.

Ja, de jag hittills pratat med har varit väldigt trevliga. Men oroar mig lite för arbetsgivares reaktion.
En fråga: Varför oroar du dig för din arbetsgivares reaktion?
Är det på grund av att du skäms eller för att du har ett jobb inom en sektor där man inte får ha skulder? Vilket jag på något sätt ändå utgår från att du inte har.
Arbetsgivaren bör stötta dig och väl inte ha för mycket åsikter om ditt privatliv tänker jag (om det nu inte är så att du inte får ha skulder i och med ditt jobb) och om det nu inte framgår på något vis att skulderna uppkommit typ på grund av ett spelberoende.

Tyvärr ser det ut så i dagens samhälle, det vill säga att vi är oerhört många som har det tufft och som har ett eller flera ärenden hos kronofogden.
Med det sagt… önskar jag att det går bra för dig och att dom inte tar några privata tillgångar från er.

Tack för svar. Om de inte kan utmäta något från min lön, är det då de gör hembesök?

Det relevanta är att man tror sig hitta något att utmäta. Att åka runt och prata om skulder finns inte tid till. Skulle säga att under 1% får hembesök

Ett samboavtal har begränsad verkan vid utmätning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp