Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämkning - Så funkar skattejämkning

måste man skicka jämkningsbeslutet till FK eller får de uppgiften ändå? När ja började ta ut FP 2023 hade jag jämkning och den var då inlagd hos dem utan att jag hade gjort något, så det borde väl ske per automatik?
Du måste själv skicka det till fk.

HejI
Är det någon som vet hur man avslutar jämkning,är det ta kontakt med handläggaren på skv eller finns det nån smidigare variant på skatteverkets sida.
Har kollat runt lte men inte hittat nåt.

Står att du kan logga in och avsluta jämkning där

Hur funkar det med jämkning nu när ränteavdraget är annorlunda ? Är det något som Skatteverket själva ”räknat” ut, så man bara gör som vanligt?
Inkomst, betald skatt o ränteutgifter?

Hej!
Jag har ansökt om jämkning och fick besked om att jag skulle betala 24% skatt.
Nu har jag fått mitt lönebesked där löneavdelningen har dragit 24% i engångsskatt och när jag jämför i Skatteverkets hemsida för att räkna ut vad skatten vanligtvis på min lön skulle bli så är det samma summa.
Finns de någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig med detta, är det löneavdelningen som gjort fel eller ska det verkligen vara så.

Har du fyllt i rätt stämmer det nog, det finns ingen automatik i att det ska vara lägre skatt pga jämkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp