Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämkning - Så funkar skattejämkning

Vad ska jag fylla i hör? Kan nån förklara…

Bilagor

• A7820871-FCFF-41BB-AC4D-64EC911382A9.png
    A7820871-FCFF-41BB-AC4D-64EC911382A9.png
    399.8 KB · Visningar: 29
En fråga till er kunniga, jag har idag jämkning och jämkar hela 2022. Mitt resultat kommer bli kvarskatt för de här året (medvetet) och de ska alltså återbetalas november 2023.
MEN, om jag vill ansöka om jämkning även för 2023 (vet att jag är långt fram i tankarna :facejoy: ) måste kvarskatten vara betald för 2022 innan jag kan få nytt beslut för 2023. Någon som vet ? :) Hinner ju inte betala kvarskatten för 2022 innan jag måste ansöka om ny jämkning :)

En fråga till er kunniga, jag har idag jämkning och jämkar hela 2022. Mitt resultat kommer bli kvarskatt för de här året (medvetet) och de ska alltså återbetalas november 2023.
MEN, om jag vill ansöka om jämkning även för 2023 (vet att jag är långt fram i tankarna :facejoy: ) måste kvarskatten vara betald för 2022 innan jag kan få nytt beslut för 2023. Någon som vet ? :) Hinner ju inte betala kvarskatten för 2022 innan jag måste ansöka om ny jämkning :)
@Terry_ har nog koll, tror detta diskuterats nånstans :)

Nej inget sånt krav.

Finns det någon smidig formel för beräkning av nettolön efter jämkning. Är nyfiken på hur mycket jag får behålla med en lön på 33 000 och jämkningsbeslut på 17 %
Alla dessa kakylatorer ute på nätet kan inte ta hänsyn till jämkning.

Skattetabell 31

Finns det någon smidig formel för beräkning av nettolön efter jämkning. Är nyfiken på hur mycket jag får behålla med en lön på 33 000 och jämkningsbeslut på 17 %
Alla dessa kakylatorer ute på nätet kan inte ta hänsyn till jämkning.

Skattetabell 31
Du räknar bort 17% på 33000

Min sambo fick jobb i september 2021.
Har nu en tillsvidare anställning med timlön.haft högt underskott pga av alla räntor..
Funderar på jämkning..men hur kan man då räkna??han har även fått lönehöjning nu i juni

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp