Svårt att svara när man fritt ska tolka innebörden av "bla bla".Nu fick jag svar från jämkning men bara nåt om
Att efter 13 dec beslutade riksdagen bla bla om resor till o från arbetet asså . Nåt om att skicka in en ny ansökan ? Va Dan 3 v har jag ju redan väntat . Vadå får man inte göra avdrag för resor till o från arbetet längre ?
Du får ju dra av för kostnader som överstiger 11000 kr per år. Har du betalat 11400 kr busskort under fjolåret är det inte många kronor du kommer att få tillbaka.Ser nu att där jag fyllt i 11400 för busskort under ett år har det blivit i kilometer istället ? Förstår inte . Ska jag göra ny ansökan
De borde skatteverket redan informerat omenligt tidigare beslut så skulle det införas en ny modell för avdrag resor till jobbet. Men nya regeringen valde att behålla den gamla modellen med kr per mil. Det gjorde att Skatteverket har sent ändrat i hur jämkning ska fyllas i när det gäller avdrag resor till jobbet. Förmodligen behöver alla, som tidigt ansökte om jämkning och tog med avdrag för resor till jobbet, gör om sin jämkning.
enligt tidigare beslut så skulle det införas en ny modell för avdrag resor till jobbet. Men nya regeringen valde att behålla den gamla modellen med kr per mil. Det gjorde att Skatteverket har sent ändrat i hur jämkning ska fyllas i när det gäller avdrag resor till jobbet. Förmodligen behöver alla, som tidigt ansökte om jämkning och tog med avdrag för resor till jobbet, gör om sin jämkning.
Nej. De öppnade redan i november. Jag gjorde ansökan då tidigt i november och då var modellen en annan. Fick inte svar på den så den 24 dec gick jag in och tittade och då var det en ny modell. Lite andra saker hade ändrats för mig så då skickade jag en ny ansökan. Tyvärr kan man inte se hos Skatteverket att man skickat in jämkningsansökan så i mellandagarna ringde jag till Skatteverket. Det enda de kunde informera om var att jag nu hade tvåansökningar under handläggning.Öppnade inte skatteverket jämkningstjänsten för 2023 först efter regeringens ändring av reseavdrag?