Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning 2023 sen

Ser nu att där jag fyllt i 11400 för busskort under ett år har det blivit i kilometer istället ? Förstår inte . Ska jag göra ny ansökan

Nu fick jag svar från jämkning men bara nåt om
Att efter 13 dec beslutade riksdagen bla bla om resor till o från arbetet asså . Nåt om att skicka in en ny ansökan ? Va Dan 3 v har jag ju redan väntat . Vadå får man inte göra avdrag för resor till o från arbetet längre ?
Svårt att svara när man fritt ska tolka innebörden av "bla bla".
Står det att du ska söka på nytt, sök på nytt.

Ser nu att där jag fyllt i 11400 för busskort under ett år har det blivit i kilometer istället ? Förstår inte . Ska jag göra ny ansökan
Du får ju dra av för kostnader som överstiger 11000 kr per år. Har du betalat 11400 kr busskort under fjolåret är det inte många kronor du kommer att få tillbaka.
Resor med bil är ju höjt till 25 kr per mil, det är nog det du tänker som "bla bla", men även här ska man dra bort de första 11000 kronorna.

enligt tidigare beslut så skulle det införas en ny modell för avdrag resor till jobbet. Men nya regeringen valde att behålla den gamla modellen med kr per mil. Det gjorde att Skatteverket har sent ändrat i hur jämkning ska fyllas i när det gäller avdrag resor till jobbet. Förmodligen behöver alla, som tidigt ansökte om jämkning och tog med avdrag för resor till jobbet, gör om sin jämkning.

enligt tidigare beslut så skulle det införas en ny modell för avdrag resor till jobbet. Men nya regeringen valde att behålla den gamla modellen med kr per mil. Det gjorde att Skatteverket har sent ändrat i hur jämkning ska fyllas i när det gäller avdrag resor till jobbet. Förmodligen behöver alla, som tidigt ansökte om jämkning och tog med avdrag för resor till jobbet, gör om sin jämkning.
De borde skatteverket redan informerat om

Ja det är nog upp till var och en att bedöma, om jämkningen behöver göras om. Jämkningen är ju en prognos för 2023, där många faktorer påverkar. Och innebär din jämkning att det dras för lite skatt, får du istället betala 2024.

Öppnade inte skatteverket jämkningstjänsten för 2023 först efter regeringens ändring av reseavdrag?

Öppnade inte skatteverket jämkningstjänsten för 2023 först efter regeringens ändring av reseavdrag?
Nej. De öppnade redan i november. Jag gjorde ansökan då tidigt i november och då var modellen en annan. Fick inte svar på den så den 24 dec gick jag in och tittade och då var det en ny modell. Lite andra saker hade ändrats för mig så då skickade jag en ny ansökan. Tyvärr kan man inte se hos Skatteverket att man skickat in jämkningsansökan så i mellandagarna ringde jag till Skatteverket. Det enda de kunde informera om var att jag nu hade tvåansökningar under handläggning.

Hej!
jag skulle logga in på skatteverket för att se status (om jag fått beslut) på min jämkning. Nu kan jag inte se min jämkning nånstans. Varken beslut eller att jag lämnat in den? Hur är detta möjligt? Någon mer som inte fått sitt beslut och där ni inte kan se att ni lämnat in?????

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp