Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Sitter och matar in alla siffror för jämkning 2021.

Är det någon som har koll på hur en ska göra med kapitalinkomster. Ska jag mata in mina förluster jag gjort 2020 nu när jag jämkar för år 2021?

Har ni gjort detta innan eller har ni några tips/erfarenheter så får ni gärna dela med er.

Du ska ange de överskott och underskott Du förväntar dig för 2021

Du ska ange de överskott och underskott Du förväntar dig för 2021

Okej. Jag vet vad mitt underskott blir baserat på mina ränteutgifter. Dock så blir det väldigt svårt att gissa om jag kommer få kapitalinkomst eller förlust och hur stor/liten den blir.

Har du något förslag på hur man kan tänka just kring kapitalinkomst/förlust?

Jag har gjort en kapitalförlust på ca 200k under 2020. Bör jag skriva med den i jämkning 2021?

Okej. Jag vet vad mitt underskott blir baserat på mina ränteutgifter. Dock så blir det väldigt svårt att gissa om jag kommer få kapitalinkomst eller förlust och hur stor/liten den blir.

Har du något förslag på hur man kan tänka just kring kapitalinkomst/förlust?

Jag har gjort en kapitalförlust på ca 200k under 2020. Bör jag skriva med den i jämkning 2021?

Du bör tänka i princip så här: "så här mycket kapitalvinst kommer jag ha under 2021" och skriva det. Skriv hellre för mycket än för lite.

Och tvärtom på underskott, skriv hellre för lite än för mycket

Okej.

Är mitt kapitalunderskott för 2020 något jag kan få med i min jämkning för kommande månader? Eller är det så att jag får vänta tills deklarering i vår för att få min återbäring för 2020?

Okej.

Är mitt kapitalunderskott för 2020 något jag kan få med i min jämkning för kommande månader? Eller är det så att jag får vänta tills deklarering i vår för att få min återbäring för 2020?

2020 har inget med 2021 att göra

Om man fått jämkningsbeslut men vill ändra tidsperiod, kan man bara ansöka igen? Nån som vet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp