Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
En fråga om jämkning.
Visst är det om så, att det är något man gör för att frigöra pengar under varje månad för att ha mer pengar kvar från lönen.
Om jag kan, är det väll "bra" att ta det som skatteåterbäring?
Det spelar ingen roll om du jämkar varje månad eller tar det som skatteåterbäring en gång om året. Om du vill ha mer pengar varje månad efter skatt så är det perfekt.

Finns det någon som vet om man kan jämka 2 år i rad? Jämkade maj-december förra året och skulle vilja jämka i år oxå då jag betalar mycket ränta samt att jag har 2 olika inkomster. Kan jag göra det direkt eller måste jag t.ex vänta in deklarationen?

Självklart. Varför skulle man inte kunna jämka varje år?

I all välmening.

Jag jämkar till och med för tredje året i rad, då fick jag rejäl kvarskatt för 2020 dessutom.

Jag har en fundering, jag jämknar nu de drar endast 18 procent, har räknat på heltids lön blir över 410 tusen på ett år, men nu funderar jag på att eventuellt jobba ca 88% och ta föräldrarledigt utan att man tar ut någon föräldrapenning ( man får göra detta tills barnet är 12) och då kommer jag upp i 390 tusen ca på ett år och sen kanske man får vabba osv. Tycker ni att jag ska ansöka om nytt igen eller ska jag behålla den jämnkningen ? Blir isåfall 4000 mer i månaden om de skulle ta bort skatten helt. Vill bli av med så mkt lån som möjligt men samtidigt inte vill jag intr ha rest skatt :'(:facejoy: tanken är att jag ska avbryta jämnkningen i augusti iallafall för då borde jag ligga rätt bra till med allt. Hur hade ni gjort? :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp