Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämkning 2020

Till mig sa de i mitten på december.
Tittade nyss på Skatteverkets sida då står det så här:
"Om du ansökt om en jämkning för nästa år kommer det beslutet att skickas ut under januari" så då är det väl bara att avvakta.

Tittade nyss på Skatteverkets sida då står det så här:
"Om du ansökt om en jämkning för nästa år kommer det beslutet att skickas ut under januari" så då är det väl bara att avvakta.

Men för fan,
Det är ju helt sinnessjukt. Mitt lönekontor kör ju januarilönerna just runt 10 januari. Varför i helvete väntar skatteverket till sista sekunden?!

Men för fan,
Det är ju helt sinnessjukt. Mitt lönekontor kör ju januarilönerna just runt 10 januari. Varför i helvete väntar skatteverket till sista sekunden?!

Tror inte dom väntar, dom har att göra mer än folks jämkningsbeslut:)

Tror inte dom väntar, dom har att göra mer än folks jämkningsbeslut:)

När jag skulle begära jämkning det här året vi befinner oss i nu så löste hon det över ett telefonsamtal som tog uppskattningsvis 7-8 minuter. Svenska myndigheter, deras arbetssätt, verktyg, IT-system håller en standard och nivå som påminner om forna sovjetstaterna. Helvete vad man inte är med i utvecklingen.
Bara en sån jävla enkel sak att du inte kan logga in på din myndighets hemsida för att se om man har ett betalningsföreläggande aktivt är väl bevis nog.

Helt rätt att man i princip lägger ner Arbetsförmedlingen och ska reformera skiten, man borde göra detsamma med en rad andra myndigheter.

När jag skulle begära jämkning det här året vi befinner oss i nu så löste hon det över ett telefonsamtal som tog uppskattningsvis 7-8 minuter. Svenska myndigheter, deras arbetssätt, verktyg, IT-system håller en standard och nivå som påminner om forna sovjetstaterna. Helvete vad man inte är med i utvecklingen.
Bara en sån jävla enkel sak att du inte kan logga in på din myndighets hemsida för att se om man har ett betalningsföreläggande aktivt är väl bevis nog.

Helt rätt att man i princip lägger ner Arbetsförmedlingen och ska reformera skiten, man borde göra detsamma med en rad andra myndigheter.
Då ska du se myndigheter nere i Thailand :) vi brukar vara i sambons hemstad och en gång skulle vi hämta lite papper ..tog 4 timmar ! Och bara vi där :)

Jag tror ändå inte att man sitter och väntar för att jävlas med folk. Det var ju i praktiken först i söndags man hade förutsättningar för att räkna på saken..

Kanske inte nödvändigtvis för att jävlas men man hade kunnat digitalisera och modernisera det till den graden att dom har det löst mycket snabbare. Det hade varit fördelaktigt för Skatteverket, för medborgarna och i synnerhet för alla skattebetalare som nu "Betalar" en massa handläggning och omständliga procedurer.

Framförallt måste man snabbare komma bort ifrån all jävla snigelpost...Detta gäller kanske primärt polisen och kronofogden men även skatteverket och övriga är glada i gammeldags post.

Samma gäller mitt företag som fortfarande skickar ALL post till kunderna via brev. Helt jävla sinnessjukt alltså. Det kostar, förstör miljön (inte så jag bryr mig egentligen men företaget gör) tar längre tid, ja bara negativt alltså.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp