Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämkning 2020

Har begärt jämkning, mest de vad det har för betydelse.
Inte fått svar. Däremot plingade kivra till nyss med ett kontoutdrag från skattekontot.. inget jag bett om direkt men

Planerar att vara pappaledig fr. September nästa år. Hur ska man tänka utifrån det när det gäller ansökan om jämkning?

Planerar att vara pappaledig fr. September nästa år. Hur ska man tänka utifrån det när det gäller ansökan om jämkning?
Du kan ansöka om jämkning närsomhelst. Då ska du ta med allt du tjänat hittills och det du tror/ vet att du kommer tjäna resten av året. När det gäller föräldrapenning är det vanligt att de drar för lite skatt, så du måste kontrollera vad de kommer att dra och hur mycket skatt du ska betala enligt jämkningen så att du inte betalar in för lite. Du kan reglera nivån på din jämkning genom att inte ta med alla räntor eller reseavdrag eller vad det nu är du vill jämka för.

Allt jag tjänat hittills? Du menar att jag ska ta med min förväntade inkomst och ränteutgifter under 2020?

Du kan ansöka om jämkning närsomhelst. Då ska du ta med allt du tjänat hittills och det du tror/ vet att du kommer tjäna resten av året. När det gäller föräldrapenning är det vanligt att de drar för lite skatt, så du måste kontrollera vad de kommer att dra och hur mycket skatt du ska betala enligt jämkningen så att du inte betalar in för lite. Du kan reglera nivån på din jämkning genom att inte ta med alla räntor eller reseavdrag eller vad det nu är du vill jämka för.

Sett att många talar om jämkning?

Jag kommer ha ca 60k i ränteutg och en ink på ca 404k nu 2019...

Skattetabel A34.

Om jag ansöker om jämkning kommer jag då få betala tillbaka skatt 2021?

Hur räknar jag ut om det är värt att jämka?

Tack på förhand

Nån som kan? :)

När får vi jämkningsbeslutet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp