Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Förra året fick jag min den 8e. I år verkar det vara mer att göra för skattmasarna

Samma här! Väntar spänt! Men kollade just inga nya skattetabeller för 2023 ännu.

Kanske väntar på något från regering/riksdag innan det är klart.
Jag har nördat runt och till och med konstaterat att min kommun har beslutat om skatten och att det protokollet är justerat och expedierat så allt därifrån är ju klart.

Jag har nördat runt och till och med konstaterat att min kommun har beslutat om skatten och att det protokollet är justerat och expedierat så allt därifrån är ju klart.
Ja det tänkte jag också! Eftersom det ska ske en del ändringar för höginkomsttagare så kan det ju vara det. Men det bör ju vara klart innan årsskiftet, annars blir det jobbigt för lönekontoren

Reseavdraget är väl troligt i så fall står ju till och med om det på sidan, att reglerna kan bli oförändrade.

Nu är både reseavdraget samt skattetabeller uppe på skatteverkets hemsida. Så nu lär det ju vara väldigt nära.

Klart du ska jämka om du har löneutmätning. Då får du mer varje månad, pengar som du kan använda till att betala av de dyraste lånen.
Hur skulle det gå till ? De drar ju allt som finns tills ditt beslutade summa endast finns kvar. Då spelar det väl ingen roll o jämka ? De drar väl bara mer till skulderna.

Hur skulle det gå till ? De drar ju allt som finns tills ditt beslutade summa endast finns kvar. Då spelar det väl ingen roll o jämka ? De drar väl bara mer till skulderna.
Precis. Oavsett man man jämkar eller inte så får man endast behålla förbehållsbeloppet. Det som gör skillnaden med jämkning är att mer pengar varje månad kan mätas ut för att betala skulderna.

Precis. Oavsett man man jämkar eller inte så får man endast behålla förbehållsbeloppet. Det som gör skillnaden med jämkning är att mer pengar varje månad kan mätas ut för att betala skulderna.
Ja ! Jag fattade det som att han skulle få behålla mer än förbehållet och behålla det vid sidan om. Det funkar ju inte. Så visst vill man att de drar mer varje månad lr så väntar man till Juni då de drar allt i en klump från Skatteverket. Är ju skitsamma

Finns dom som jämnkar vid löneutmätning som jag tex får alltid behålla 4000 kr mer efter förbehållsbelopp 11600 kr så 15600 kr efter allt har dragits riktigt gott.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp