Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Borde komma slutet på nästa vecka beslut för 2023
Kan man ansöka om jämkning säg till exempel våren 2023 för att få betala mindre i skatt för resten av 2023 eller måste man ansöka innan 30 november även om man inte vill jämka för hela året ?

Kan man ansöka om jämkning säg till exempel våren 2023 för att få betala mindre i skatt för resten av 2023 eller måste man ansöka innan 30 november även om man inte vill jämka för hela året ?
Du kan ansöka när du vill jämka.
Så ansöker du 1 februari så blir de från februari månad.

Hur gör man för jämkning 2023? Jag vet ju ännu inte hur mycket jag kommer tjäna?
I år tjänade jag 585.000, vad ska jag skriva för 2023? Man vet ju inte än?

Hur gör man för jämkning 2023? Jag vet ju ännu inte hur mycket jag kommer tjäna?
Man kan tydligen ompröva det när som helst under året

Du gör en uppskattning helt enkelt. Och är det så att du får löneförhöjning så skickar du bara en en ny ansökan så snart du börjar tjäna mer. Det behöver inte vara på exakt siffran. Kom ihåg att du även ska ange eventuella förmåner såsom friskvårdsbidrag osv.

Man gör sin bästa bedömning, där beräkningen vid behov kan styrkas. T ex att din nuvarande lön är 585 kkr och en rimlig löneökning på ca 2-3 %. Så om jag var du skulle jag uppge ca 600 kkr på jämkningen.

Om man har löneutmätning så betalar man ju i princip enbart ränta via löneutmätningen eftersom skulderna aldrig minskar ( inte mina iallafall ).

Finns det då någon vits med att jämka för att kompensera, alltså drar de mindre skatt = KFM kan ta mer pengar = mer pengar till att betala skulder = kanske inbetalningarna går över räntan? ELler är det onödigt och omöjligt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp