Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Om man har löneutmätning så betalar man ju i princip enbart ränta via löneutmätningen eftersom skulderna aldrig minskar ( inte mina iallafall ).

Finns det då någon vits med att jämka för att kompensera, alltså drar de mindre skatt = KFM kan ta mer pengar = mer pengar till att betala skulder = kanske inbetalningarna går över räntan? ELler är det onödigt och omöjligt?

Klart du ska jämka om du har löneutmätning. Då får du mer varje månad, pengar som du kan använda till att betala av de dyraste lånen.

Om man har löneutmätning så betalar man ju i princip enbart ränta via löneutmätningen eftersom skulderna aldrig minskar ( inte mina iallafall ).

Finns det då någon vits med att jämka för att kompensera, alltså drar de mindre skatt = KFM kan ta mer pengar = mer pengar till att betala skulder = kanske inbetalningarna går över räntan? ELler är det onödigt och omöjligt?

De rekommenderas inte sa min handläggare för det kan komma en sjuhelvetes bakskatt och då sitter man i skiten.

Jag drar av mina arbetsresor (85.000 kr/år) som är nio mil enkel väg till jobbet. Jämkade själv 2020 men fick bakskatt på 21 tusen.

De rekommenderas inte sa min handläggare för det kan komma en sjuhelvetes bakskatt och då sitter man i skiten.

Jag drar av mina arbetsresor (85.000 kr/år) som är nio mil enkel väg till jobbet. Jämkade själv 2020 men fick bakskatt på 21 tusen.

Restskatt får man ju bara om man räknar fel. Bäst är att räkna något försiktigt.

Eller om förutsättningarna ändras under året...Vilket jag tror en del "glömmer"

Absolut, därav brukar jag jämka kring sommaren, så jag är mer säker på hur året ser ut. Samt att det blir högre belopp de månader som kvarstår på året.

Jag anger alltid ett lägre belopp på mina ränteutgifter än vad dom faktiskt är. På detta sätt brukar det bli kanske 1500 mer i lön samt runt 15000 vid skatteåterbäringen

Jag gör motsatsen och anger avsevärt högre belopp på mina ränteutgifter så att jag maxar amortering på dyra lån. Men då gäller det ju att man klarar restskatten året därpå också såklart :)

I år angav jag verkligen hutlösa ränteutgifter så de bad om underlag på det. Vi får se om de godtog det jag skickade in. Beslutet borde väl komma denna vecka…

Jag ansökte om jämkning innan December. Kan jag hitta min Kvittens på den ansökan någonstans? Letat som en galning.

Jag ansökte om jämkning innan December. Kan jag hitta min Kvittens på den ansökan någonstans? Letat som en galning.
Ja men du kan bara se sen på din aktuella ansökan. Kvittensen går ej att se. Gå inte in i din aktuella ansökan för då tror systemet att du vill ändra den! Det råkade jag göra…

Ja men du kan bara se sen på din aktuella ansökan. Kvittensen går ej att se. Gå inte in i din aktuella ansökan för då tror systemet att du vill ändra den! Det råkade jag göra…
Jag gjorde ett excel dokument när jag ansökte. Så har jag koll vad jag skrivit in. Kan var bra att ha om man får högre lön. Eller högre räntor osv under inkomståret

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp