Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Hur är det om man medvetet jobbar övertid och hamnar på t.ex 400K inkomst istället för 350K som angivet? Förstår att det blir restskatt men jag tänker att det inte ses som någon form av bedrägeri eller felanvändning?

Tror inte dom brys sig om att jaga skattebrott på så små summor.

Hur länge får man vänta på beslut för 2023?

Nä jag tänkte så också, sålänge restskatten betalas i tid bör de väl inte reagera.

Tror jag hört beslutet för 2023 kommer i mitten av December, baserat på info om tidigare år.

Mitten på december om man har Kivra.

Skattebrott att uppskatta sin inkomst fel i en jämkningsansökan? Jag gjorde det med flit, vill ha restskatt. Under tiden amorterar jag av en massa som jag slipper betala höga räntor på

Mitten på december om man har Kivra.

Skattebrott att uppskatta sin inkomst fel i en jämkningsansökan? Jag gjorde det med flit, vill ha restskatt. Under tiden amorterar jag av en massa som jag slipper betala höga räntor på
Hur gör du med restskatten som kommer?

Precis lämnat in ansökan för 2023 nu. Hoppas det går smidigt. Kommer ju "tjäna" ca 170.000 kr mindre nästa år eftersom jag kommer vara föräldraledig.
Men skrev ju det i ansökans fritext. Detta är ju det 12 % bör ju halveras nästa 2023 kan tyckas. Vore skönt då man får ut ca 16000 kr mindre / mån när man är föräldrar ledig. Herregud....

Och sätter in på skattekontot istället?
Första året jag jämkar, räknar med restskatt men har kunnat hålla mig flytande samt betalar av små lån snabbare.
Men novis med hur de funkar med jämkningsprocessen i stort :)

Extra amorterar mindre bara de månaderna
Och sätter in på skattekontot istället?
Första året jag jämkar, räknar med restskatt men har kunnat hålla mig flytande samt betalar av små lån snabbare.
Men novis med hur de funkar med jämkningsprocessen i stort :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp