Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

När jag frågade mitt lönekontor vem jag kontaktar angående preliminär ändring av skatt så fick jag till svar 'Löneavdelningen hämtar information om skattetabell från skatteverket varje månad och du behöver därför göra den ändringen hos skatteverket'
Så de kommer se min jämkning via en tabell då så jag behöver inte skicka något beslut till dem? Någon som varit med om samma eller ni skickar in kopia på beslutet?

När jag frågade mitt lönekontor vem jag kontaktar angående preliminär ändring av skatt så fick jag till svar 'Löneavdelningen hämtar information om skattetabell från skatteverket varje månad och du behöver därför göra den ändringen hos skatteverket'
Så de kommer se min jämkning via en tabell då så jag behöver inte skicka något beslut till dem? Någon som varit med om samma eller ni skickar in kopia på beslutet?
Stämmer att dom kan se din skattesats där när Skatteverket har beslutat din % jämkning. Men beslutet bör du ändå skicka till ditt lönekontor. Det räcker med första sidan på beslutet.

Stämmer att dom kan se din skattesats där när Skatteverket har beslutat din % jämkning. Men beslutet bör du ändå skicka till ditt lönekontor. Det räcker med första sidan på beslutet.
Okej! Ja de har beslutat i procent vad jag ska betala november och december.
De ville inte ha beslutet enligt henne jag pratade med, utan kollade på en tabell.. Hur snabbt ändras tabellen ifrån skatteverket då?

Okej! Ja de har beslutat i procent vad jag ska betala november och december.
De ville inte ha beslutet enligt henne jag pratade med, utan kollade på en tabell.. Hur snabbt ändras tabellen ifrån skatteverket då?
Ja när det ändras vet jag inte. Men det står ju i beslutet att det ska skickas till huvudutbetalare. Så har dom två veckor på sig att verkställa. Så jag skulle skicka in det oavsett vad hon säger.

Ja när det ändras vet jag inte. Men det står ju i beslutet att det ska skickas till huvudutbetalare. Så har dom två veckor på sig att verkställa. Så jag skulle skicka in det oavsett vad hon säger.

Jag mailade in första sidan till lönekontoret. Så har jag gjort rätt iallafall. Tack för pushen!

Hejsan fick beslut om jämkning.
Något skatteavdrag ska inte göras vid utbetalningar av inkomsten och värdet av
eventuella förmåner.
Beslutet gäller inkomst från huvudutbetalare.
Har jag fatta det rätt att jag kommer inte skatta nåt resten av året?

Hejsan fick beslut om jämkning.
Något skatteavdrag ska inte göras vid utbetalningar av inkomsten och värdet av
eventuella förmåner.
Beslutet gäller inkomst från huvudutbetalare.
Har jag fatta det rätt att jag kommer inte skatta nåt resten av året?

Precis så. Se till att ditt lönekontor får beslutet asså, innan nästa lönekörning görs.

Okey, det är så här jag jobbar på en restaurang och chef ää är alltid snabbt med lön och sånt, så lönespec gjorde han första dag av november, tror ni att han kan ändra det på lönespec så att jag kommer inte betala skatt lönen som kommer nu?

Mvh

Okey, det är så här jag jobbar på en restaurang och chef ää är alltid snabbt med lön och sånt, så lönespec gjorde han första dag av november, tror ni att han kan ändra det på lönespec så att jag kommer inte betala skatt lönen som kommer nu?

Mvh
Det kan bara din chef svara på. Hör med honom.

Mvh
Nej tror inte det, arbetsgivaren har 14 dagar att lägga in nya skatten efter du skickat in den

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp