Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämka inför 2025(Jämka för hela året) - Sista datum?

Jag tog mina räntor som jag hade 2018, la in dom för 2019 och jämkade. Vad hände? När deklarationen kom våren 2020 så fick jag bakskatt på 32.000 kr. Fick däremot en nettolön hela 2019 på 36.000-37.000.
Då uppgav du nog väldigt fel siffror i din ansökan.

En fråga. Tänkte skicka in nu i veckan för jämkning 2025.

Skall jag ta upp alla mina förväntade ränteutgifter, eller skall jag skriva in endast 50% av dessa i och med avtrappningen av ränteavdrag.
Eller tar skatteverket hänsyn till nedtrappningen & fixar det åt mig?

En fråga. Tänkte skicka in nu i veckan för jämkning 2025.

Skall jag ta upp alla mina förväntade ränteutgifter, eller skall jag skriva in endast 50% av dessa i och med avtrappningen av ränteavdrag.
Eller tar skatteverket hänsyn till nedtrappningen & fixar det åt mig?
Dom tar hänsyn till det. Jag undrar dock om inte att försöka klara sig till Juli och göra Jämkning Juli - December är bästa strategi. Blir ganska marginell skillnad att jämka alla 12 månader.
Får du tillbaka normalt sätt 40.000 kr så blir det 20.000 nu för 2025. Det blir 1666kr per månad skillnad som du får ut mer istället för 3333kr som i år. Kanske bättre att jämka kortare period under 2025

Eller skriva dubbla räntan nu och avbryta jämkningen efter halva året om du vill ha samma effekt första halvåret istället.

Skatteverket har väl lite lite att göra. Man kanske ska skicka in en hel drös med jämkningar så dom får lite mer att jobba med

Skatteverket har väl lite lite att göra. Man kanske ska skicka in en hel drös med jämkningar så dom får lite mer att jobba med
Det kan ju vara bra att ha flera jämkningsansökningar ligga rullande så man kan styra vilken/vilka månader man vill ha mer eller mindre lön.:p

Jämkade och dom tog 30% skatt på skatten varför?

Det kan ju vara bra att ha flera jämkningsansökningar ligga rullande så man kan styra vilken/vilka månader man vill ha mer eller mindre lön.:p
Kanske är bäst så, har gjort 4 begäran än, kommit på att en del siffror kanske är annorlunda

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp