Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Intrum skuld kvar efter avslutad skuldsanering

Hej!
Gällande kreditupplysningar så har det skett ett fel via Creditsafe alltså så har det gått ut en stor batch med kreditupplysningar där en del har pågående ärenden och en del inte har några alls i dagsläget. Intrum har dialog med Creditsafe och kommer få fram exakt vilka som fått detta. Kreditupplysningarna som blivit fel kommer att dementeras.

Sedan så har många ringt in och undrar varför det syns fortfarande på mina sidor trots att SS är slut men det kan vara så att man väntar sista betalning. Oftast brukar vi skjuta fram 1-2 månader tills vi tar bort skulderna helt.

Hej!
Gällande kreditupplysningar så har det skett ett fel via Creditsafe alltså så har det gått ut en stor batch med kreditupplysningar där en del har pågående ärenden och en del inte har några alls i dagsläget. Intrum har dialog med Creditsafe och kommer få fram exakt vilka som fått detta. Kreditupplysningarna som blivit fel kommer att dementeras.

Sedan så har många ringt in och undrar varför det syns fortfarande på mina sidor trots att SS är slut men det kan vara så att man väntar sista betalning. Oftast brukar vi skjuta fram 1-2 månader tills vi tar bort skulderna helt.
Bra information. Då vet vi att Intrum tar bort skulderna iaf efter avslutad sanering. Men man får vänta lite

Hej!

Tack för svaret

Och nu dök ytterligare en creditsafe upplysning upp från intrum....vad sysslar dom med?

Nu tog dom en på mig också… och jag har inga skulder kvar hos dom längre. :thinking:

Samma här, blev ganska nojig, tänkte att nu har dom hittat på något som ställer till det för oss med skusan.... :facepleading:

Är det ingen ny skuld så behöver ni inte oroa er. Kreditupplysningarna tagna gällande ni som har skuldsanering påverkar inte kreditvärdigheten. Det är endast information och i detta fall så är det något teknisk fel. Men det kommer att rättas :)

Är det ingen ny skuld så behöver ni inte oroa er. Kreditupplysningarna tagna gällande ni som har skuldsanering påverkar inte kreditvärdigheten. Det är endast information och i detta fall så är det något teknisk fel. Men det kommer att rättas :)
Skuldsanering så kreditvärdigheten är redan i botten så upplysningar spelar ingen roll direkt

Ja man kan maila. Det gjorde jag. Men sen behöver inte bolaget ta bort skulderna ändå.
Helt korrekt, och KFM ska inte informera något om att skulder ska tas bort eller så.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp