Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Integritet - Kronofogden

Jag bryr mig inte vad andra tycker och tänker om mig.

Idag kom kronofogden hem till mig, men det var inte mig hon sökte efter. De hade ringt på fel dörr.
Det är många som har samma efternamn i min trappuppgång :)
Heter du Abdullah och bor i Tensta?

Ja jag med och hur det än är så känner man ju skam över situationen man hamnat i gjorde jag i alla fall.
Jag skämdes över mig själv och tyckte jag var en dålig människa som inte skötte mig o mina räkningar/skulder.
Kände mig faktiskt kriminell utan att vara det tog på både psyket o självförtroendet:(

Det är skönt att höra att du inte känner så längre, för att jag tycker det är hemskt att du fick uppleva dessa känslor överhuvudtaget, det gäller iför sig alla! Jag tycker inte man ska känna sig skamsen.Det finns många faktorer som gör att man kan hamna i en ekonomiskkris. T.ex. spelmissbruk, godtrogenhet, dumsnäll, alkohol, dåliga relationer, sjukdom och annat som ska hända under livets lopp.

Det är inte pengarna på kontot eller hur mycket skuld du har som gör att du är en god eller ond människa, utan det är hur du är som person. Du väljer om du är god eller ond, beroende på situationen. Du(Man) lär dig något nytt varje dag, du kämpar på med livet. Livet är tufft, det är inte alltid en dans på roser. Fastän man kan tro det när man tittar på sina vänners facebook feed.

Det är en tuff och grym värld vi lever i, vi jagar efter pengar och bryr oss mer om ekonomisk utveckling än vår egen hälsa och fortlevnad. De som inte klarar av "leken" blir märkta med betalningsanmärkningar och utfrysta från marknaden. Sedan blir vi intalade att man ska känna skam och man är en usel människa. Nä fy bubblan. Det är tur att det finns ett forum sådan detta där vi kan dela med oss av våra tankar, tips, förfrågningar och idéer.

känner likadant att jag vill själv lösa problemet denna gången, fått hjälp 2 gånger med stora lån ! denna gången ska jag själv betala bort 300k genom löneutmätning , hade säkert fått hjälp igen . men nej jag känner jag behöver fixa det själv denna gång

Jag antar du känner dig stolt att du kan stå på egna ben och fixa detta, det är bra för självkänslan i det långa loppet.

Jag antar du känner dig stolt att du kan stå på egna ben och fixa detta, det är bra för självkänslan i det långa loppet.
Ja det kommer jag göra när jag är klar med detta såklart , först ska jag klara en löneutmätning på ca 15 mån först ;)

Jag håller med. Hade hellre sett att det skötts via Kivra eller liknande. Jag är ganska så säkert att en kille slutade dejta mig för att hans bror var brevbärare i mitt område och såg några sådana brev. Han var en idiot innan dess också iofs så ingen större förlust men ändå! Jobbigt att se de breven :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp