- Meddelanden
- 1 706
- Mottagna reaktioner
- 861
- Poäng
- 747
Du får nog läsa allt bramserud.. vet du vill väl men tror du missar lite detaljer.
Jag och sambon är på väg att bli särbos. Det lutar åt jag ska få bli inneboende hos en släkting.
Väljer vi att separera och jag har löneutmätning, vilken hyresvärd skulle låta mig få ett boende? Jag har inga möbler.
Jag pratar inte om att åka på lyxresor. Jag pratar om att ge barnen tak över huvudet, ett bord att sitta vid med en middagstallrik framför sig.
För det första så är ju du ganska långt från att bli föremål för utmätning om du inte ens har fått något skickat till Kronofogden än. Slutar du betala räkningar nu så lär du i alla fall ha resten av året på dig, förmodligen mycket längre... Så det finns väl möjligheter att skaffa en bostad innan du har en massa betalningsanmärkningar och skuldsaldo.
Pengar till hyra och annat ser Kronofogden till att du får behålla, så det är inga problem. Du kommer kanske att ha tiotusen kvar när räkningarna är betalda, i stället för fyra öre. Du kan ta med barnen på bio och sånt som alla andra gör.