Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skusan nr 2

Nu har det gått snart 7 veckor sedan jag fick förslaget till betalplan. Har inte hört ett ett ord sen dess. Eviga väntan.
Det tar tid. Jag fick mitt inledande i augusti 2022, slutgiltigt beslut i början på december... Men håll i och håll ut.

Man får ju en anmärkning vid inledande som sedan övergår till "beslutad skuldsanering" om man nu får igenom det.

Men om man får avslag, ligger den anmärkningen kvar, ändrar den namn? Eller vad händer? Som tex vid ansökning nr 2, har man två likadana anmärkningar?

Nu har det gått snart 7 veckor sedan jag fick förslaget till betalplan. Har inte hört ett ett ord sen dess. Eviga väntan.
För mig tog det 77 dagar och för en annan medlem tog det 78 dagar från att man ringt och godkänt förslag till beslut. Då var det pga 1-2 borgenärer som aldrig skrev under. Så om du är på 7 veckor (49 dagar) nu sen du godkänt förslaget så kanske 4 veckor (28 dagar) kvar om du får ungefär samma väntan.

Nu fick jag förslaget till skukdsaneringen. Satan vad mycket mer pengar jag kommer ha när betalplanen startar. Nu är det verkligen bara att hålla alla tummar och tår att det går vägen.
Grattis! Hoppas det går hela vägen för dig nu!
Vi ligger lite lika i tid. Jag fick inledande 26 mars och förslag på betalningsplan 19 juni.
Mina borgenärer svarade rätt snabbt. Tyvärr svarade en nej, så mitt ligger hos jurist och väntar sedan jag fick besked 28 juli om detta. Man vill ju bara få svar.

Hej har inte heller hört något än, när man kollar andra som fått beslut så verkar det ta minst 4 månader , de som fått inledande runt april börjar få sina beslut nu av de jag gått igenom. Så denna månad eller nästa borde vi få ett besked :)

Grattis! Hoppas det går hela vägen för dig nu!
Vi ligger lite lika i tid. Jag fick inledande 26 mars och förslag på betalningsplan 19 juni.
Mina borgenärer svarade rätt snabbt. Tyvärr svarade en nej, så mitt ligger hos jurist och väntar sedan jag fick besked 28 juli om detta. Man vill ju bara få svar.
Hur fick du veta att nån sa nej skrev dom till dig direkt eller blev du meddelad i samband med beskedet?

Hur fick du veta att nån sa nej skrev dom till dig direkt eller blev du meddelad i samband med beskedet?
Jag fick medd från min handläggare. När någon inte godkänner, tas hjälp av jurist. Så loppet är inte kört än. Men känns ju lite extra tungt.

Det tar tid. Jag fick mitt inledande i augusti 2022, slutgiltigt beslut i början på december... Men håll i och håll ut.
Jag fick inledande i början på april tror jag. Förslag till betalplan slutet på juni. Man blir så orolig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp