Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skusan nr 2

Jag känner igen det där. När jag fick inledande blev jag glad, men vågade inte ta ut något i förskott. Jag hade läst på mycket och visste att om jag hade för höga förväntningar och det inte gick vägen hade jag kraschat. Satt sedan varje natt och kollade POIT i hopp om att se beslut. Men jag kan säga, när mitt namn väl dök upp, sprudlade jag av lycka.
Jag håller verkligen alla tummar och tår att det går vägen för dig!
Hur hittar man POIT? Undrar också om en skuld som jag inte lagt in i ansökan. Det var min minsta skuld. 5000 från början betalat 250 kr trots det. Handläggaren sa att jag inte fick betala den. Men den ligger inte bland skulderna som jag angett. Trodde att jag " gjorde vad jag kan för att betala mina skulder". Kan det bli problem med min skuldsanering p.g.a det nu?

Hur hittar man POIT? Undrar också om en skuld som jag inte lagt in i ansökan. Det var min minsta skuld. 5000 från början betalat 250 kr trots det. Handläggaren sa att jag inte fick betala den. Men den ligger inte bland skulderna som jag angett. Trodde att jag " gjorde vad jag kan för att betala mina skulder". Kan det bli problem med min skuldsanering p.g.a det nu?

Antar att den kommer ingå ändå, men är inte säker. Dem har ju en skyldighet att ha koll på sånt också och skulle anmält din skuld till KF.

Alla skulder som uppstått före inledande ingår. Även om man glömt ta med el att bolaget i fråga inte anmält skulden. Och du får inte betala på några skulder efter inledande eftersom det blir gynnande av borgenär.

Alla skulder som uppstått före inledande ingår. Även om man glömt ta med el att bolaget i fråga inte anmält skulden. Och du får inte betala på några skulder efter inledande eftersom det blir gynnande av borgenär.
Ok hoppas att det inte blir problem. Jag betalar inte mer på den nu.

Idag ringde min handläggare och sa att han skulle skicka ett förslag om skuldsanering till mig. Ett steg längre än sist åtminstone, men vågar ändå inte hoppas för mycket.

Idag ringde min handläggare och sa att han skulle skicka ett förslag om skuldsanering till mig. Ett steg längre än sist åtminstone, men vågar ändå inte hoppas för mycket.
Grattis! Nu håller vi tummar och tår att det går hela vägen!! :face3hearts:

Håller tummarna!

Får man betalplanen på digitalpost eller fysisk Post?
Vi gjorde klart allt i tisdags och han skulle skicka förslaget. Men det har ju inte kommit något förslag än. Å andra sidan, tar ett inledande fram till betalplan 10v, kanske detta också tar sin tid.. :rolleyes:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp