Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skusan nr 2

Hur funkar detta?
Om man som du skulle få inledande och börjar betala på sin ”plan” och så får man avslag. Trillar skulderna tillbaka till KFM och ligger och tickar uppåt? Tänker om man tex har en nollplan, och det inte går att utmäta lönen.
Då blir det ju egentligen att skulderna bara ligger och tickar uppåt och man kan inte betala någonting.
Eller att man har en plan där man ska betala 2500kr, får avslag och så utmäts istället lönen? Då fortsätter väl skulderna att typ öka?

Tack snälla! Hoppas verkligen att det går vägen denna gång. Dem ansåg att mina skulder var för nya. Senaste lånet var från början på 2022.
måste vara väldigt ovanligt att man får inledande som sedan avslås pga för nya skulder. Det är ju något som syns direkt om man uppgett sina skulder korrekt? Jag fick frågan om när mitt senaste lån togs vid min första ansökan. Misstänker att det blir samma sak vid nästa samtal på ansökan #2

måste vara väldigt ovanligt att man får inledande som sedan avslås pga för nya skulder. Det är ju något som syns direkt om man uppgett sina skulder korrekt? Jag fick frågan om när mitt senaste lån togs vid min första ansökan. Misstänker att det blir samma sak vid nästa samtal på ansökan #2
Tror det är ganska vanligt skäl till avslag efter inledande. (Min uppfattning)

Tror det är ganska vanligt skäl till avslag efter inledande. (Min uppfattning)
Vet inte. Det är ju 9/10 som får en fullfjädrad sanering efter inledande. Är man inte ärlig om när lånen togs så är det ju klart att man kan få avslag efter pga nya lån. Men det är ju något som annars framkommer innan inledande.

Hur funkar detta?
Om man som du skulle få inledande och börjar betala på sin ”plan” och så får man avslag. Trillar skulderna tillbaka till KFM och ligger och tickar uppåt? Tänker om man tex har en nollplan, och det inte går att utmäta lönen.
Då blir det ju egentligen att skulderna bara ligger och tickar uppåt och man kan inte betala någonting.
Eller att man har en plan där man ska betala 2500kr, får avslag och så utmäts istället lönen? Då fortsätter väl skulderna att typ öka?
Ja de går tillbaka plus ränta för de månader man haft inledande.

Tack snälla! Det hade vart fantastiskt. Men jag är väldigt försiktigt hoppfull.
Jag känner igen det där. När jag fick inledande blev jag glad, men vågade inte ta ut något i förskott. Jag hade läst på mycket och visste att om jag hade för höga förväntningar och det inte gick vägen hade jag kraschat. Satt sedan varje natt och kollade POIT i hopp om att se beslut. Men jag kan säga, när mitt namn väl dök upp, sprudlade jag av lycka.
Jag håller verkligen alla tummar och tår att det går vägen för dig!

Jag fattade inte heller riktigt eftersom alla skulderna låg där och det kunde dem tydligt se. Dem hade ju inte behövt ge mig inledande alls eftersom att all information redan fanns från början. Men jag vet inte hur det där fungerar.

Hur funkar detta?
Allt mitt trillade tillbaka sist och så fördelade dem de inbetalda pengarna från mig. Dem tickade på.

Jag känner igen det där. När jag fick inledande blev jag glad, men vågade inte ta ut något i förskott. Jag hade läst på mycket och visste att om jag hade för höga förväntningar och det inte gick vägen hade jag kraschat. Satt sedan varje natt och kollade POIT i hopp om att se beslut. Men jag kan säga, när mitt namn väl dök upp, sprudlade jag av lycka.
Jag håller verkligen alla tummar och tår att det går vägen för dig!
Jag förstår det! Det är exakt så jag känner. Jag har verkligen accepterat min situation och lider egentligen inte av det. Klart det är tråkigt och begränsande. Det är mest för mina barns skull jag önskar det går vägen. Det är inte akut, men jag hoppas att jag får det någon gång iaf. Men vågar verkligen inte hoppas på något. Jag har förlikat mig med detta. Känner ingenting för det egentligen, men det är säkert en försvarsmekanism. Tänker man på det mår man dåligt så bäst att bara lägga det åt sidan. Jag mår ju bra sen jag fick utmätning, aldrig någon stress. Vet vad som går in och vad som går ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp