Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skuldsanering

På torsdag 17e så har det gått 3veckor sedan beslutet, kan man få veta om någon sagt emot beslutet eller hur vet jag att ingen har gjort det?
Min handläggare sa att dem hör av sig om någon yttrar sig/motsätter sig. Han sa att det förmodligen skulle dröja till september innan allt var klart OM det nu skulle gå hela vägen.

Min handläggare sa att dem hör av sig om någon yttrar sig/motsätter sig. Han sa att det förmodligen skulle dröja till september innan allt var klart OM det nu skulle gå hela vägen.
Men har du fått beviljad skuldsanering så är det väll 3veckor för borgenärer att yttra sig om beslutet, varför sa han till dig att det skulle dröja till september? Har du fått beviljad eller ba förslag?

Men har du fått beviljad skuldsanering så är det väll 3veckor för borgenärer att yttra sig om beslutet, varför sa han till dig att det skulle dröja till september? Har du fått beviljad eller ba förslag?
Jag har bara fått förslaget till skuldsanering och en betalplan. Hade du inte också "bara" fått förslag? Kanske missade något inlägg från dig?

Jag har bara fått förslaget till skuldsanering och en betalplan. Hade du inte också "bara" fått förslag? Kanske missade något inlägg från dig?
Missförstod, jag fick beviljad skuldsanering därav skrev jag att på torsdag blir det 3veckor från att jag fick beviljad därför undrade jag ifall man får veta ifall någon yttrar sig emot beslutet :)

Betyder det då att ingen motsatte beslutet?
Jag är i samma sits som dej :)
Jag mailade min handläggare efter ca 2 veckor och ”frågade hur det går” ingen har motsatt sig ännu iaf…jag skulle få definitivt besked i början av augusti.
så maila handläggaren!

En fundering som jag hoppas någon kan svara på.
Har försökt läsa mig till vad som händer vid inledande och efter avslag utan att hitta någon information.
Om man får besked om inledande så sägs det att skuldernas blir 'frysta' och om man blir nekad skuldsanering så återgår betalplanerna hos långivare till de som de var innan. Stämmer det?
Har även lästa att vissa långivare trots inledande och 'frysning' ändå skickar in föreläggande till KF ifall inledande så småningom blir ett avslag. Stämmer det? Erfarenhet om vilka långivare som gör så?
Det är den frågan som upptar mina tankar. Läget nu är att jag med nöd och näppe klarat mig från utmätning men blir det ett nej efter inledande så kan jag ha otur att flera långivare skickat till KF med den innebörden att det blir utmätning vilket är det värsta som kan hända av många olika skäl.
Det enda jag skulle behöva svar på är frågan om det är vanligt att långivare fortsätter skicka till KF efter inledande? Vad har ni för erfarenheter av detta?
Om det är så att 'skulderna fryses' vid beslut om inledande och ingen långivare gör något, tickar de igång som de var innan om man får ett nej? Någon som haft problem med långivare efter ett nej på inledande?
Tacksam för input och svar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp