Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skuldsanering

Har inte fått något beslut från dom ännu, denna vecka har det gått 8veckor sedan jag fick inledd. Stod på brevet att de kan ta upp till 6-7veckor till beslutet. Vet du eller någon här hur lång tid det kan ta?
Fick inledande drygt en månad efter dig och fick samma info om 6-7 veckor. Verkar som att det beror mycket på hur borgenärerna agerar. Så orolig för avslag och vill så klart bara veta nu men förstår att det kan ta tid.

Enligt Kronofogdens hemsida med väntetider så tar det ca 6 månader från ansökan till första beskedet och 11 månader från ansökan till slutligt beslut, så ca 5 mån från inledande till beslut.

Hej. Jag har fått inledande skuldsanering. Är det bara borgenärerna som ska säga sitt eller ska de undersöka mina konton mm?

GRATTIS! Har undrat hur det gått för dig :)
Tack! Ja jag blev jätteglad. Men man vet ju inte om det blir några invändningar. Annars är det som vanligt. Mycket sjuk i omgångar. Blivit bättre med att få kronorna o räcka till. Hoppas det går bra för dej med nu. Svårt när de frågar vid samtalet. I vilken ordning man tog lån och hur det blev som det blev. En virrig tid...

Tack! Ja jag blev jätteglad. Men man vet ju inte om det blir några invändningar. Annars är det som vanligt. Mycket sjuk i omgångar. Blivit bättre med att få kronorna o räcka till. Hoppas det går bra för dej med nu. Svårt när de frågar vid samtalet. I vilken ordning man tog lån och hur det blev som det blev. En virrig tid...
Jag håller tummarna! Ja jag har ingen aning om i vilken ordning jag tog lånen eller ens om jag fått med alla, så det får jag förklara helt enkelt. Jag var långt långt nere i spelmissbruk och en destruktiv relation. Men idag är jag långt därifrån så hoppas på en andra chans.

På torsdag 17e så har det gått 3veckor sedan beslutet, kan man få veta om någon sagt emot beslutet eller hur vet jag att ingen har gjort det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp