Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering

Hej!

Idag fick jag samtal från kronofogden om min skuldsanering och fick beslut 4timmar senare. KFM beslutar inleda skuldsanering och står att jag kommer få beslut om ca 6-7.

Vad kan den största orsaken till att KFM inte går vidare med skuldsanering?

Hej!

Idag fick jag samtal från kronofogden om min skuldsanering och fick beslut 4timmar senare. KFM beslutar inleda skuldsanering och står att jag kommer få beslut om ca 6-7.

Hej!

Största vet jag inte, men att det framkommer nya uppgifter som är utelämnade från ansökan är inte positivt.

Största vet jag inte, men att det framkommer nya uppgifter som är utelämnade från ansökan är inte positivt.
Har samma uppfattning. Att det framkommer skulder som inte är med i ansökan, nya skatteskulder efter ansökan eller ny information av betydan efter inledande är den största orsaken till avslag. Har man vart ärlig i ansökan och fått med allt så brukar inledande skuldsanering i regel leda till beslutad skuldsanering som vinner laga kraft.

Kan dom då neka saneringen om vi nu säger jag missade skriva in ett lån?
För gäller det inkomster så är det inga konstigheter men blir lite osäker om jag nu missade ta med något lån och dom nekar saneringen

Hur stort lån har du missat i så fall i ansökan?

För gäller det inkomster så är det inga konstigheter men blir lite osäker om jag nu missade ta med något lån och dom nekar saneringen
Storlek på lånet?

Ett missat lån är nog inget stort problem, särskilt om lånet bytt ägare några gånger.

Medsökande som betalar lånet varje månad men jag står som huvudlåntagaren, kan det påverka något?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp