Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering inkomst

Så stor är nog inte den gruppen, det finns en annan stor grupp som jag inte törs definiera här för då kommer det bli det sedvanliga jävla livet och det mesta mitt fel typ..

Så är det säkert men här tror jag att den stora gruppen "drar fördel" utav dom utsatta jag hänvisar till för dom har det nog kämpigt som det är.

Jag tycker att två är mer än generöst att få ligga back fyra låter helt galet tycker jag om inte något allvarligt hänt som gör att man inte kan betala enligt planen.

Jag tycker att två är mer än generöst att få ligga back fyra låter helt galet tycker jag om inte något allvarligt hänt som gör att man inte kan betala enligt planen.
Kan tycka 2 är helt ok ! Man vet aldrig om en person tex hamnat på sjukhus och då blir liggandes tex 30 dagar eller mer ! Kanske inte har anhöriga eller anhöriga som inte ens vet om skuldsaneringen :) så 2 st tycker jag är ok ! Men 4 st är ju helt galet ! Då man folk medvetet hoppa över betalningar för att leva bättre en månad när man vill helt enkelt

Så står det heller inte på Kronofogdens hemsida :

”Upphäva – om betalningarna inte sköts
Borgenärer kan också ansöka om att vi ska avsluta (upphäva) en skuldsanering, till exempel om den som har skuldsanering inte betalar som hen ska. För att omprövning ska vara aktuell så krävs minst tre missade betalningar.”

Samt:
”Du får en påminnelse från oss om du inte betalar som du ska. Fyra gånger om året skickar vi meddelanden till borgenärer om uteblivna betalningar om du fortfarande inte har betalt. Borgenärerna kan ansöka om omprövning av din skuldsanering.”

Borgenärerna får ju betalt en gång om året, så länge allt är betalt då behöver de ju inte bry sig så jäkla mycket om vilket datum det betalas.

Stämmer inte längre. Det har ändrats! Borgenärerna får besked 4 ggr/år om obetalda eller ofullständiga inbetalningar till Skusan (mars, juni, september samt i mitten av december).

Källa på det?

Senast ändrad:
Så står det heller inte på Kronofogdens hemsida :

”Upphäva – om betalningarna inte sköts
Borgenärer kan också ansöka om att vi ska avsluta (upphäva) en skuldsanering, till exempel om den som har skuldsanering inte betalar som hen ska. För att omprövning ska vara aktuell så krävs minst tre missade betalningar.”

Samt:
”Du får en påminnelse från oss om du inte betalar som du ska. Fyra gånger om året skickar vi meddelanden till borgenärer om uteblivna betalningar om du fortfarande inte har betalt. Borgenärerna kan ansöka om omprövning av din skuldsanering.”
Det var min åsikt bara. -:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp