Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering inkomst

Du menar skippa betalningarna från mars till juni och sedan betala allt man ligger efter med under juni månad?

Som jag har förstått det, är det efter andra missade betalningen som borgenärerna får reda på att gäldenären missat följa betalningsplanen. Redan då kan skuldsanerigen testas alltså...
Nej jag menar om man bara hoppar över Mars betalningen och betala den istället i juni ! Alltså inte alla betalningar fram tills juni :) jag kommer självklart inte göra det ! Bättre njuta av en full lön i juni istället :)

Du menar skippa betalningarna från mars till juni och sedan betala allt man ligger efter med under juni månad?

Som jag har förstått det, är det efter andra missade betalningen som borgenärerna får reda på att gäldenären missat följa betalningsplanen. Redan då kan skuldsanerigen testas alltså...
Stämmer inte längre. Det har ändrats! Borgenärerna får besked 4 ggr/år om obetalda eller ofullständiga inbetalningar till Skusan (mars, juni, september samt i mitten av december).

Stämmer inte längre. Det har ändrats! Borgenärerna får besked 4 ggr/år om obetalda eller ofullständiga inbetalningar till Skusan (mars, juni, september samt i mitten av december).
Jaha, jag visste faktiskt inte det.

Dom får alltså reda på om ofullständiga inbetalningar, men att det endast går att ompröva skuldsaneringen när dom försenade betalningarna överstiger 4 till antalet? Har jag förstått det rätt?

Hörde det ev skulle stramas upp lite. Någon verkar kommit på att om man i ett institut som ska rendera i skuldfrihet och att man lär sig betala saker löpande, så är det inte så bra att medge att man kan ligga 4 månader efter.

Hörde det ev skulle stramas upp lite. Någon verkar kommit på att om man i ett institut som ska rendera i skuldfrihet och att man lär sig betala saker löpande, så är det inte så bra att medge att man kan ligga 4 månader efter.
Varför gick man från 2 månader till 4? Har du koll, Lasseman?

Att man kan ligga 4 mån efter tycker jag är helt sjukt ! Kan tycka kanske 1 mån ? Om man tex hamnat på sjukhus eller nått sånt ! Men 4 mån !

Jag tror att många av dom som får skuldsanering är folk som lever med väldigt knepiga förhållanden. Det kan vara allt ifrån missbrukare till folk med psykiskt ohälsa och dylikt. Om någon som levt "på gatan" med tungt missbruk i 30 år och aldrig betalat räkningarna i tid kanske sedan försöker få ordning på sitt liv så är det inte bara till att vips få ordning på hela sitt liv och ekonomi.

Jag kan förstå tanken bakom det i många utav fallen faktiskt.

Så stor är nog inte den gruppen, det finns en annan stor grupp som jag inte törs definiera här för då kommer det bli det sedvanliga jävla livet och det mesta mitt fel typ..

Så stor är nog inte den gruppen, det finns en annan stor grupp som jag inte törs definiera här för då kommer det bli det sedvanliga jävla livet och det mesta mitt fel typ..
Du brukar ju inte bry dig om vad folk anser, så spit it out”?
Vem ”innefattar” den stora gruppen?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp