- Meddelanden
- 601
- Mottagna reaktioner
- 141
- Poäng
- 337
Att ja skulle få tillbaka 8000Vad ville du skriva? ☺️
Att ja skulle få tillbaka 8000Vad ville du skriva? ☺️
69000:- tillbaka / 11000:- överskott av kapitalIdag börjar de skicka ut deklarationen, vad hoppas ni på ? Vad tror ni att ni får tillbaka/får betala?
Lönen är ju det som rapporterats in till Skatteverket och det sker numera månadsvis så då har din arbetsgivare gjort fel om det inte stämmer.Fick min deklaration idag. Men det stämmer inte, eller är det jag som tänker fel?
Jag har jämkning och rapporterade inför förra årets jämkning att jag har en lön på 47500/ månaden och att jag skulle ha 130 000 i underskott.
Nu står det 678 000 årsinkomst (56 500/mån) och att jag ska betala 27 000
Ränteutgifter 155 000
Lönen stämmer inte, eller är det tjänstebilen som drar upp lönen? den har ett förmånsvärde på 5000. Jag har heller ingen bonus så vart kommer de där ca extra 10 000 ifrån?
Kan det verkligen stämma att jag ska betala 27 000??
Vad har du mer för förmåner än bilen typ Rikskort? Bränsle kort? Har du fått något från försäkringskassan? Bonusar? Förmånerna läggs ju på lönen allt i en och samma kolumnFick min deklaration idag. Men det stämmer inte, eller är det jag som tänker fel?
Jag har jämkning och rapporterade inför förra årets jämkning att jag har en lön på 47500/ månaden och att jag skulle ha 130 000 i underskott.
Ränteutgifter 155 000
Lönen stämmer inte, eller är det tjänstebilen som drar upp lönen? den har ett förmånsvärde på 5000. Jag har heller ingen bonus så vart kommer de där ca extra 10 000 ifrån?
Förmånen läggs ju på bruttolönen, med tanke på att du har tjänstebil (bilförmån) så lär du ju också ha drivmedelsförmån varje månad. Så jag tror din arbetsgivare gjort rätt. Plus att du lär ju ha semester, som också är något som lägga på bruttolönen. (Semestertillägget) framförallt då du inte verkar ha någon rörlig lönFick min deklaration idag. Men det stämmer inte, eller är det jag som tänker fel?
Ränteutgifter 155 000
Förmånen måste du alltid räkna till när du ansöker om jämkning men semestertillägg har jag aldrig hört talas om att du måste räkna med?Förmånen läggs ju på bruttolönen, med tanke på att du har tjänstebil (bilförmån) så lär du ju också ha drivmedelsförmån varje månad. Så jag tror din arbetsgivare gjort rätt. Plus att du lär ju ha semester, som också är något som lägga på bruttolönen. (Semestertillägget) framförallt då du inte verkar ha någon rörlig lön
Men gjorde dom det första året? Tänker om det är det man betalat in som sen överförs av kronofogden till borgenärerna som dom rapporterar in. Då borde det komma på nästa deklaration?Jag är nu inne på 4:e året med skuldsanering och varje år har flertalet av mina borgenärer rapporterat in ränta på pengarna dom mottagit från KF från min skuldsanering…