- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Precis det jag skrevJag hade inrapporterat räntor för över 9000 kr trots att jag snart haft skuldsanering i 4 år.

Precis det jag skrevJag hade inrapporterat räntor för över 9000 kr trots att jag snart haft skuldsanering i 4 år.

Om jag ringer CSN tror ni de kan skicka in obetalda studieutgifter fram tills idag så att de kommer med som en inkommen skuld till Kronofogden och att de där 37k jag ska få i skatteåterbäring släcker ut alla mina CSN-lån? @LassemanOm du menar återbäringen så går den till Kronofogden och där fördelas det efter en viss följd. Tror dock e-mål har företräde framför a-mål som är skatteskulder och studieskulder.
Jag kan ha fel så nån annan typ @Lasseman kan svara
Om jag ringer CSN tror ni de kan skicka in obetalda studieutgifter fram tills idag så att de kommer med som en inkommen skuld till Kronofogden och att de där 37k jag ska få i skatteåterbäring släcker ut alla mina CSN-lån? @Lasseman
Hur menar du med restföra? Det är 15k i skulder just nu när jag loggar in på CSN och har 5000 kr i skulder redan hos KFM ställda av CSN. Har inte 20k över sedan löneutmätning september 2020.För sent att restföra nu så det kommer med. Kanske du helt enkelt kan betala in själv?
Men du kan inte välja att bara CSN ska betalas? Det fördelas ju på alla skulder…Om jag ringer CSN tror ni de kan skicka in obetalda studieutgifter fram tills idag så att de kommer med som en inkommen skuld till Kronofogden och att de där 37k jag ska få i skatteåterbäring släcker ut alla mina CSN-lån? @Lasseman
Man kan inte välja något. Däremot är frågan ifall csn-skulder likt skatteskulder som är a-mål prioriteras högre av KFM än e-mål?Men du kan inte välja att bara CSN ska betalas? Det fördelas ju på alla skulder…
Svar nejMan kan inte välja något. Däremot är frågan ifall csn-skulder likt skatteskulder som är a-mål prioriteras högre av KFM än e-mål?