Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkomstdeklarationen idag börjar de skicka ut

Fan vad dåligt! Jag mailade ut en massa olika för ett tag sedan för att fråga om räntebesked, så även Holm, som aldrig återkom. Om man skickar in det själv/ändrar så får man väl inga pengar i april?
Stämmer :)

Runt 3200 kr i ränta sa Holm nu, känns som de kan kvitta skicka in det, iaf nu, kan man skicka in sånt senare? Inte lust ändra och paja utbetalning i april :rolleyes::rolleyes:
Jag hade lika, skiter i o skicka in det ens. Orkar inte :facejoy:

Det beror ju på att den som skickas ut nu för 2021 endast är preliminär. Den kan ju inte vara beslutad före det att du har deklarerat och fått ditt slutskattebesked.
Uppdatering kl 12.45 : Vi har nu rättat dagens tidigare fel och fortsätter skicka ut deklarationen till digital brevlåda. Felet berörde endast en del av dem som fått sin deklaration idag på morgonen den 3 mars och de kommer att få en ny deklaration. Det berörde inte dem som fick deklarationen igår den 2 mars och inte heller kommande utskick eller pappersdeklarationer.

Vi har upptäckt ett fel i den preliminära skatteuträkningen för ett antal personer som fått sin deklaration via digital brevlåda. Du kan se om du ska få tillbaka pengar eller betala kvarskatt genom att räkna fram skillnaden mellan summa skatt och avdragen skatt. Felet kommer att vara rättat i e-tjänsten när den öppnar den 15 mars. Vi kommer även att skicka ut en ny deklaration till de som är berörda.

Några frågor: (Kanske dumma, vad vet jag, men kanske ögonöppnare) Läs gärna hela frågan innan antaganden :)
1: Varför vill man INTE ta med alla räntor då de ger underskott för att "ha en ordnad ekonomi" för att kunna söka nya lån? Jag menar då jag läst att vissa vill skriva ner exempelvis ca 60-100k på sitt underskott. = Visst detta underskott minskar möjligheten till lån, MEN då går man ju miste om 20-30k som man skulle fått "gratis".

2: När folk inte tar upp exempelvis "småsummor" från holm bank i sin deklaration = 3000kr ränta = 1000kr tillbaka. Hjälper man inte företagen att "spara pengar"? = OM personer EJ tar upp räntekostnader på sin deklaration slipper inte finansbolagen moms/skatt etc på dessa pengar? = Mer pengar i fickan till dessa bolag?

Några frågor: (Kanske dumma, vad vet jag, men kanske ögonöppnare) Läs gärna hela frågan innan antaganden :)
1: Varför vill man INTE ta med alla räntor då de ger underskott för att "ha en ordnad ekonomi" för att kunna söka nya lån? Jag menar då jag läst att vissa vill skriva ner exempelvis ca 60-100k på sitt underskott. = Visst detta underskott minskar möjligheten till lån, MEN då går man ju miste om 20-30k som man skulle fått "gratis".

2: När folk inte tar upp exempelvis "småsummor" från holm bank i sin deklaration = 3000kr ränta = 1000kr tillbaka. Hjälper man inte företagen att "spara pengar"? = OM personer EJ tar upp räntekostnader på sin deklaration slipper inte finansbolagen moms/skatt etc på dessa pengar? = Mer pengar i fickan till dessa bolag?
Du kan ju ändra tillbaks senare.

Du kan ju ändra tillbaks senare.
Ok, men blir inte det motsägelsefullt? Att jag exempelvis hävdar att jag inte har betalat 60 000kr i ränta i år, för att sedan inom 5-6år säga till skatteverket att "jo, det var visst så att jag trots allt betalade dessa 60k i ränta" ?

Ok, men blir inte det motsägelsefullt? Att jag exempelvis hävdar att jag inte har betalat 60 000kr i ränta i år, för att sedan inom 5-6år säga till skatteverket att "jo, det var visst så att jag trots allt betalade dessa 60k i ränta" ?

Egentligen inte för då har ju "staten" lånat pengar av dig gratis, missgynnar dom inte på något sätt snarare tvärtom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp