Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkassokrav trots avslutad sanering.

Du ska inte tro att du kommer billigt undan om det kommer fram uppgifter som gör gällande att saneringen är grundad på felaktiga uppgifter eller om det av någon anledning dyker upp dolda tillgångar även en tid efter avslutad skuldsanering.

Det finns rättsliga verktyg för detta.
Tror inte det är någon som tror det här faktiskt, men jag kan inte hitta ett enda fall någonstans där detta hänt. Och det du förklarar som skulle krävas har garanterat hänt många gånger, men jag hittar inget tillfälle på hela internet där det hänt något efter avslutad skuldsanering. Så kom gärna med ett sådant fall :)

En borgenär kan dock alltid begära resning även efter avslutad sanering om det senare framkommer uppgifter som gör gällande att skuldsaneringen grundades på felaktiga uppgifter eller att man dolt tillgångar.
Sedan vill jag tillägga att, låt oss säga en sanering tar slut i maj. Och du resten av året jobbar som attans och tjänar massa. Ska du då få problem för att en borgenär gör en upplysning efter avslutad sanering och ser förhöjd inkomst?
Nä jag köper inte det utan exempel. Men du verkar veta bäst med den attityden du skriver med, så du får gärna upplysa oss andra ”dödliga” :)

Sedan vill jag tillägga att, låt oss säga en sanering tar slut i maj. Och du resten av året jobbar som attans och tjänar massa. Ska du då få problem för att en borgenär gör en upplysning efter avslutad sanering och ser förhöjd inkomst?
Nä jag köper inte det utan exempel. Men du verkar veta bäst med den attityden du skriver med, så du får gärna upplysa oss andra ”dödliga” :)
Får ju inte problem dock, dem kollar på skatteverket hur mkt du fick in dem månaden saneringen var aktiv. Är det inom gränserna så är det ju okej, att du tjänat mer efter är ju inte relevant.

Ingen borgenär kan överklaga en avslutad skuldsanering, du har fått det här om bakfoten, ett beslut om skuldsanering kan däremot överklagas.

Att strunta i att betala sista månaden är en riktigt dålig idé, det kan sabba hela skuldsaneringen även om det bara gäller sista månaden.

Kronofogden kan då upphäva skuldsaneringen helt eller besluta att du inte fullföljt planen, i värsta fall hamnar du tillbaka på ruta 1 med alla skulder kvar.

Som jag försökt förklara tidigare, en borgenär kan begära resning på en redan avslutad skuldsanering om det framkommer att du haft en inkomst väsentligt högre än vad du uppgett eller dolt tillgångar, det är ett ganska allvarligt brott dessutom.
Alltså-det gäller inkomst man hade UNDER själva skuldsaneringen inte inkomst EFTER även om det är en månad efter?Har jag förstått det rätt eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp