Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkassobolag ställde massa frågor

Uppgifterna ger en fingervisning för vad kfm skulle kunna ta in per månad, om beräkningen visar att en löneutmätning skulle ge 10000 i månaden är det kanske ett alternativ till att acceptera en betalplan på 150 kr i månaden

Till mig har det inte varit prat om kfm från deras håll utan bara för att se vad en rimlig avb plan kan vara för vårt hushåll som jag kan klara av att hålla

för min del så var det inte frågorna om MIN EGEN ekonomi som jag reagerade på utan om min sambos.
Nu när jag har sovit på saken så tycker jag fortfarande att det är för djävligt att de frågar ut så här om ens partners ekonomi.
Vad hade de sagt är rimligt att betala i så fall om JAG tjänade 30 000 kr i månaden och min sambo tjänade 7000 kr t ex.... ja men då hade de sagt att Vi bedömer att du kan betala mer än vad du själv önskar. De hade knappast sagt att eftersom din sambo tjänar så pass lite så får du som tjänar mycket ändå betala lite.
Håller med, mina skulder är mina och inte min sambos huvudvärk eller skyldighet att betala.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp