Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso eller kronofogden - vad är bäst?

Som jag nämner i en annan tråd har jag 30.tals SMSlån (100.000 sammanlagt kanske).
Dessa pengarna har jag naturligtvis inte.

Har fått lån via Lendo (50.000 som max) men även Big Bank (50.000).

Så vad är bäst för mig.
1: Låta skitet gå till inkasso, hur många inkassoföretag kan det tänka sig röra sig om?
2: Låta det gå till kronofogden och göra en avbetalningsplan med dom?
3: Ringa varenda SMS-företag och kolla en ev. avbetalningsplan med dom?

Undvik kronofogden i det längsta. Inkassobolagen kan ofta göra upp bra avbetalningsplaner. Är rätt säker på att alla sms företagen om du ringer kommer säga att avbetalningsplan görs upp först då ärendet gått till inkasso.

Ska du inte ta lånen då och lösa allt? Låt det inte gå till kronofogden inget blir bättre av det. En fråga: jag ska oxå ansöka hos lendo, hur mycket ansökte du om?

Inte ett jävla företag i världen ger mig lån längre.
Har som sagt fått via Freedom finance (50.000) och via Big Bank (50.000).
Sen har jag massa smålån på 10-15.000

OK så undvika kronofogden.
SMSbolagen vill inte göra avbetalningsplaner - OK.

Då är nästa fråga.
Har som sagt 30 smslån är det inte så att det är 15 olika inkassobolag jag kommer ha att göra med då eller nu när jag skiter i att betala dom?

Hur många inkassobolag det blir beror på vilks smslån du har. Flera använder Svea Inkasso eller Intrum Justitia så då blir det ett bolag att prata med men flera ärenden hos dom. Men med 30 lån lär det bli rätt många olika inkassobolag.
Bäste för dig vore atat kunna slå ihop alla din lån till ett stort lån på kanske 200000 men då måste du ha en årsinkomst på kanske 350000 iallafall och inga UC förfrågningar på kanske 6 månader och absolut inget hos kronofogden. Försök o gör upp med alla och hålla ut nått halvår utan att söka nya lån. Har du nån i släkten som kan gå in som medlåntagare på ett större lån så vore det en lösning för dig.

Det är inte nu jag har fått dom utan kanske 3-4 månader sedan. Dom tog jag för att finansiera gamla lån o smslån.

ja fler lån blir nog omöjligt att få.

jag har också hafft flertalet smslån.flera hos svea dom kunde jag slåihop men fick betala lite mer än 6000 imånaden.sen hadde jag ju dom som jag var tvungen betala var för sig som man inte kunde slå ihopa.alla lånegivare gick inte med på under tusen kronor.några gick inte med på avb överhuvudtaget.så för min del fick jag släppa allt till kf.fick inga lån någonstans.

så det var stopp för mig.och 6000 imånaden plus andra smslån på vardera tusen i månaden ja slut summan varje månad var ett skämt. plus då betala övriga räkningar.har bråkat skitmycket med inkasso bolag och det var nej överallt.inget under tusen eftersom det är lånegivaren som bestämmer.så ja det är att välja mellan pest eller kolera.

detta var för mig 4 år sedan vad gäller avb på smslån men tror inte det har ändrats idag men du får börja höra av dig till inkassobolagen.även om du ringer till lånegiverna som jag gjorde så inget under tusen.samma som inkasso sa till mig.

tröstande ord så kan jag säga du är inte ensam med denna sitsen har själv varit där.

Är du skuldfri nu då?

ooo nej jag hadde även banklån kortkrediter som jag då klarade men en utgift jag inte räknat med dök upp så tog jag smslån och det gjorde att hela min ekonomi gick åt hel....så jag kommer ha utmätning ja 15 år eller ja tills allt är betalt.så alltså detta är det värsta med smslån de går inte med på avb i "normala"summor.men men jag får skylla mig själv.men oavsett så ja det blev kf eftersom hyra och el kan man inte hoppa över bara för att betala smslån.och betalar man inte inkassot så slutar det ändå hos kf.hur man än gör.för mig funkade det inte med inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp