Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inga offerter på Lendo

Jag fick på Lendo samma dag men den betedde sig märkligt. Först stod det att jag hade tid till på tisdag - rimligt. Sen stängdes den och sen öppnades den. Vet inte om påskhelgen dummade deras funktion

Jag hade så ca ett år sen när jag sökte via Lendo på valborgsmässoafton.. men i mitt fall rasslade det tyvärr inte till direkt sen heller utan blev många färre erbjudanden än vanligt och avslutades bara när "tiden var ute" även om det var helgdag. Ingen aning om varför (hade bättre förutsättningar än andra ggr jag sökt). Så körde jag en Advisa 1 maj pga. småpanik och det var inte särskilt smart. :D

Vad har du för övriga förutsättningar då?

Kan också vara så att många kreditgivare just nu under coronakrisen vill göra manuella bedömningar och inte automatiserade. Detta görs enbart under bankerna/finansbolagens öppettider.

Kan också vara så att många kreditgivare just nu under coronakrisen vill göra manuella bedömningar och inte automatiserade. Detta görs enbart under bankerna/finansbolagens öppettider.

Det låter inte orimligt. Kan tänka mig att hotell/restaurangbranschen får bolag att backa?

Jag sökte i fredags då nya taxeringen kom med på uc. Fick 6 förslag direkt men inget mer sen dess drygt 80 timmar kvar av behandling står det.

Huh. Jag tyckte det var jättekonstigt nu när jag och min man sökte lån på 100´ att bara de med lite sämre räntor erbjöd oss. Alla andra banker, tex moneygo (nordea) var puts väck.
Sen avslutades vår ansökningstid mycket snabbare än det stod det skulle göra också.
Antar att de större bankerna kanske dragit sig ur blancospelet via lendo? o_O

Bankerna är nog livrädda att låna ut nu när dom inte vet hur stabilt arbete den sökande har?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp